Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

mandag 5. oktober 2015

Mandag mårra blues...

Da er en heftig uke og helg over, og det er mandag morgen og tid for ettertanke...

Forrige uke startet med at vi muligens hadde funnet drømmehuset på finn.no - og noen hurtige og viktige avgjørelser måtte tas. Tirsdag fikk vi komme på privat visning, ettersom jeg skulle være bortreist på torsdag når den offisielle visningen skulle holdes.


Det var spennende å se om virkeligheten kunne leve opp til annonsen. Og ja, her kunne vi trives! I tillegg kunne jeg krysse av på alle kriteriene i sjekklisten :)


Onsdag til fredag var jeg på kurs på HLF Briskeby, altså relatert til min dårlige hørsel. Kurset het Behold jobben kurs, så litt ironisk og noe sent for mitt vedkommende... Men et utrolig bra kurs! Jeg gleder meg til ennå to samlinger med denne fantastiske gjengen! Men du verden så slitne vi ble! Kurs på dagen og felles middag på ettermiddagen tar på når man må bruke så mye energi på å høre. Så vi gjorde ikke Drammen utrygg på natterstid for å si det sånn... Men mye moro hadde vi! :)


Fredagen ble jo veldig spennende for mitt vedkommende. Gemalen hadde vært på visningen på torsdag og da var det allerede kommet inn bud. Så fredag ble det noen meldinger og telefoner oss i mellom, og i siste pause før lunsj drakk de andre kaffe - mens jeg kjøpte hus :)


I helgen var alle "barna" hjemme - eller hjemom får man vel heller si... Veldig koselig i alle fall :) Lørdag fikk alle tre med følge være med å se på huset. Men stakkars husselger - hun trodde vi hadde to barn og at det bare var de som kom. Og så sto vi plutselig åtte stykker på trappa! Hun tok det heldigvis med fatning og huset ble godkjent av hele gjengen :)


Men så var det denne mandags morgenen da... Mange tanker dukker opp når jeg våkner opp til ro og stillhet - og tid for ettertanke. Hva har vi begitt oss ut på? Har vi gjort rett? Jeg trives jo så godt her! Vi vet hva vi har. Vi får mer snømåking. Mer gress skal klippes. Hva om - hvisomatte... Nå blir jeg alene i huset igjen når mannen er bortreist... Men har jeg noengang bedt naboene i rekka om hjelp når jeg har vært alene? Nope!

Så nå er det bare å trekke pusten dypt og tenke at JO! Dette skal vi få til! Dette kommer til å bli bra! Det er bare å starte i den ene enden. Og check-listen er huket av. Vi får bedre plass til familieselskaper - og barna har allerede funnet ut hvor jueltreet kan stå :) Det er hundevennlig - for det var selvfølgelig et av kriteriene. Klippebord og bur er allerede "plassert". Det er nær skog og sol hele dagen. Og så får jeg utsikt til skisenteret igjen, slik som jeg hadde fra ungdomsrommet :)

Men hvor kan jeg trene freestyle med hundene? Her må det en liten befaring til i nærmiljøet. I dag kan jeg "hive" hundene i bilen, kjøre et halvt minutt og så har jeg "egen" opplyst treningsplass. Men det finnes sikkert andre muligheter.

Aller først skal det handles flyttekasser og silkepapir!

Ny uke - mange muligheter! :)

Blir bra dette :)










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar