Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

lørdag 12. mars 2016

Heftige dager

Så er det jammen bare en dag til Bella og min debut i freestyleringen. Oppkjøringa til konkurransen ble ikke helt som håpet og planlagt, og det har vært et par meget hektiske uker.

Som medhjelper til konkurransen fikk jeg plutselig noe mer jobb i forkant enn forutsett, slik at min egen forberedelse til konkurransen har kommet litt i bakgrunn. Det er mange lister og detaljer som skal på plass før et stevne, men nå tror jeg det meste er under kontroll. Mange flinke folk er klare til å dra lasset sammen på konkurransedagen, og ennå en gang kan vi skryte av rekordmange påmeldte ekvipasjer. Så dette lover godt.

For et par dager siden kom jeg plutselig på at jeg jo ikke hadde fått trent noe med "kostymet" på. Jeg skal riktignok bare ha en kort kjole og ikke noe mere rart, men dette er jo ikke antrekk jeg går i til vanlig ;) Det kan være ganske forstyrrende for hunden med flagrende skjørt rundt øra når man for eksempel skal gå slalåm, så det er greit å venne seg til antrekket før selve konkurransedagen. Det kan nå hukes av som trent på. Og i går fikk vi en gjennomkjøring av hele programmet uten belønning underveis, så da tror jeg vi er i rute. I dag skal vi bare på tur, og trene litt for gøy. Ikke noe mas om program. Det viktigste er at programmet sitter "i ryggraden" på meg, slik at jeg er trygg og kan veilede Bella underveis.

Når det gjelder heftige dager, så dreier jo ikke alt seg om freestyle... Denne uken var det teorikveld for nytt valpekurs og grunnkurset har vært på bytur. I tillegg har alle mine håpefulle bursdag i disse tider, og to av de ble feiret hos min sønn og svigerdatter i går. Takk og pris for at jeg slapp unna med å ha med kake og ikke skulle arrangere selskapet her hjemme - ettersom vi overtar nytt hus til neste uke... Huset er fullt av pappesker til flytting, stevnekasse, rosetter, permer, premier og CD spiller til konkurransen på søndag, og ellers alt som fraktes fram og tilbake i det daglige liv med hunder og hundeskole... :)

Nå skal regnskapet og bokføringen til NFF sluttføres, slik at jeg kan gi fra meg kasserervervet på årsmøtet etter stevnet i morgen. Og kl to i dag skal jeg benke meg foran skjermen og se den internasjonale finalen i freestyle på Crufts! Det tenker jeg blir en fin oppkjøring til en selv skal i ringen i morgen :)



2 kommentarer:

  1. gikk fint dette,Vigdis!
    Takk for turen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jammen meg gjorde det ikke det :) Takk for turen ja. Bella er så glad hun er så flink til å gå rolig i bånd... ;)

      Slett