Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

lørdag 31. desember 2016

Dogs4All - En hel helg i hundens tegn

Det ble en heftig avslutning på hundeåret 2016 :) Helgen 19. og 20. november hadde Bella og jeg to hele dager på årets største hundearrangement, Dogs4All, på Norges Varemesse Lillestrøm. Det ble ikke de helt store resultatene, men vi kom oss greit igjennom både freestylekonkurransen på lørdag og utstillingen på søndag. Og snuppa oppførte seg eksemplarisk, selv med løpetid og mange kjekke "mannfolk" rundt seg ;) Resultatene ble en tredjeplass av fire startende i Freestyle klasse to, og Excellent og andre beste tispe i unghundklassen. Og det skal man si seg fornøyd med i et veldig vanskelig miljø. Super trening og herlig med en hund som er trygg og glad i en slik setting.

NKK markedsfører Dogs4All som en hundefest for alle - og det ble det jammen for Bella og meg :) Takket være en mann som reiser mye og samler bonuspoeng, kunne mor, datter og hund kose seg på hotell og lade opp til to dager fulle av opplevelser. Vi hentet Martine på hybelen i Oslo på fredag ettermiddag og sjekket inn i god tid for å kunne slappe av og kose oss. Etter en liten luftetur fikk Bella slappe av i bilen mens de tobente koste seg med god mat og et glass vin. Etterpå slappet alle tre jentene av på rommet, med tyggebein, potetgull, marsipan og TV kos. Så ble det tidlig kvelden for å være uthvilte til en tidlig start neste dag. 


Kjekt med tralle til bur og rekvisitter :)
Lørdag var det klart for NM og offisiell konkurranse i Kreativ Lydighet. Vi stilte i Freestyle klasse 2 og skulle egentlig startet før NM ekvipasjene. Men på grunn av løpetiden måtte vi vente helt til slutt før vi kunne komme oss i ringen. Det ble en lang ventetid og mye inntrykk underveis, så jeg hadde en litt "fjern" hund med meg i ringen. Det gikk ikke særlig bra, men jeg klarte i hvert fall å gjennomføre min plan om å ikke terpe på øvelser hun vegret seg for. I stedet løp jeg av gårde med hopp og sprett, slik at jeg fikk henne med meg. Og vi fikk faktisk til øvelsen med at hun skulle sitte igjen, og så hoppe mellom min ben og rundt bøtta med flyt! Og avslutningen hvor hun løper ut til strandmadrassen og ruller rundt. Så avstandsøvelsene funket, og jeg tror hun alt i alt fikk en god opplevelse - og det er det viktigste! Jeg er også fornøyd med at jeg selv går inn i ringen med så mange tilskuere uten å ofre det en tanke! Wow! :) Men jeg sliter med å klare å improvisere og gi tydelige kommandoer når hun faller ut. Litt for mye å holde styr på med å følge musikken, huske programmet, gi kommandoer, gi ros - og takle uforutsette ting... Men vi kommer oss. Jeg blir forhåpentligvis bedre med mengdetrening over tid... ;) 

Bella i sin rosa tispetruse/bikini på strandtur :D 
Vi hadde uansett en kjempefin dag og det var et utrolig bra arrangement! Alt gikk på skinner! Tommel opp for stevneleder med alle medhjelpere, speaker og dommere (y) Og så var det så moro å se alle de andre deltagerne! Her var det alt fra tøffe debutanter til de som er drevne og stilte i NM (klasse 3 ekvipasjene). 
Speaker Nina, stevneleder Mari, funksjonær Patricia
og dommerne Eirin, Tone og Anita.
Fornøyd med 3. plass :) Gratulerer til Sissel og Selma med seier
og Ellen-Elisabeth og Signe med andreplassen! 
Alle de flotte NM deltagerne :)

Gratulerer så utrolig mye til de ferske Norgesmesterne! Hanne Bache-Mathiesen Henriksen og Jacqueline i Freestyle, og Tina Kjerpeseth Hosen og Bianca i Heelwork to Music!

Velfortjent avslapning på rommet på lørdagskvelden <3
Etter Pizza og kveldstur var det avslapning på rommet og oppladning til søndagens utstilling. Samt litt finpuss av pels... Forberedelse til to slike viktige "performances" var ganske heftig og kanskje litt i meste laget. Trening av freestyleprogram og stell og klipp av utstillingspels. Løpetid og mye søle, snø og tover etter sele og tispetruse gjorde ikke pelsstell-jobben noe lettere i forkant av denne helgen. Men jeg er ganske fornøyd med meg selv over at jeg faktisk klarer å stelle henne til utstillingsform :)


Dag 2 - Utstilling
Da vi ankom utstillingsarenaen neste dag var jeg ikke veldig høy i hatten, og jeg må si jeg fikk litt prestasjonsangst da så ekvipasjene som sto ved siden av meg. Flotte damer med fine frisyrer og små nette drakter som friserte og stelte allerede perfekte hunder. Må si jeg følte meg litt som bonde i byen .. Og det var kanskje med rette... - ekvipasjen som sto nærmest oss før vi skulle i ringen stakk av med den gjeveste prisen - nemlig Best in Show :) :) 




Men, bare så det er sagt, jeg hadde dressjakke på altså ;)

Bella oppførte seg pent da dommeren tok på henne, men vi har litt å gå på når det gjelder å stå pent mens kritikken skrives. Men kritikken ble uansett veldig god og det ble excellent. Da alle tre ekvipasjene skulle løpe sammen i ringen etter kritikken, ble vi plassert først. I siste sving sprang Bella i benet på meg og jeg holdt på å snuble. Dermed ble ekvipasjen bak oss vinket fram og ble vinneren. Jeg har ikke mye peiling på hvordan plasseringen foregår, men jeg går ut fra at vi må trene på å løpe venstresvinger slik at vi kan løpe litt penere...


Kritikken:

"Feminin med bra prop velform hode noe tettsittende øgon.' tilrekk vink rundt om, mykket bra brystkorg, bredt men avfallende kryss. rør seg med bra steg og balans. utmerkt tetthet i pelsen som kunne hatt tydligere lokker mykket trevlig temp." 


Uansett er hun VERDENS BESTE LILLE LAGOTTOFRØKEN  <3 :D 


Mandag morgen blues... :) <3


Ups... Mulig jeg har "stjålet" noen bilder.... Beklager i tilfelle at jeg ikke har kreditert fotografene... 
Tusen takk i hvert fall! ;) 



<3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar