Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

mandag 17. april 2017

Travel tid fremover

Det er jammen godt man har fått ladet batteriene i påsken. For nå er kalenderen for tiden fremover sjekket, og jammen blir det travelt.


KOMMENDE KURS:

NYHET! Miljøkurs / hverdagslydighet - oppstart 20. april
Triksekurs - oppstart 24. april
Valpekurs - oppstart 26. april



Førstkommende torsdag starter det opp en ny type kurs hos Svansen Hundeskole, nemlig Miljøkurs. Dette kurset baserer seg på hverdagslydighet, med alle de vanlige øvelsene som å gå pent i bånd, sitt/dekk og bli, hilse pent, innkalling og rotrening. Men selve "cluet" er at vi tar med oss disse øvelsene ut fra den vante kursplassen, og trener i forskjellige miljøer hver gang. Vi skal oppsøke forskjellige steder i Kongsberg sentrum og omegn, og trene med naturlige forstyrrelser rundt oss. Dette kurset gleder jeg meg veldig til, dette tror jeg blir skikkelig gøy 😊

Noe annet som også blir veldig gøy er triksekurset som starter uken etter. For det at jeg synes det er gøy å trene triks er vel ingen hemmelighet 😉 Jeg brenner for godt samarbeid mellom hund og eier, og det å gjøre morsomme og kule ting sammen er med på å styrke forholdet, og er derfor viktig i forhold til all trening 😍 Det skal være gøy å trene hund!

Men vi må ikke glemme valpekurset som starter onsdag neste uke😊 Dette er jo det aller viktigste kurset, det som tar for seg den viktige grunntreningen når valpen er liten og det gode grunnlaget skal legges. Jeg gleder meg veldig til å møte en ny gjeng med valper. Det er lite som kan slå den gode følelsen man får når man ser hvordan valp og eier utvikler seg i løpet av et kurs, og det å se kontakten og samarbeidet vokse seg sterkt i løpet av disse viktige ukene i valpens liv. Det å få være med på å skape en god plattform de kan jobbe videre på er en fantastisk følelse 💓

Jeg kan trygt si at jeg har verdens beste jobb!

I tillegg til kursene jeg selv skal holde, skal Bella og jeg også kurses fremover. Førstkommende torsdag skal vi på dagskurs i Rally Lydighet. Jeg har gått et nybegynnerkurs med Buster og Bonso tidligere, og det er en veldig morsom hundesport som jeg har lyst til å satse på, ved siden av freestylen. Så da blir det kurs på Bella også, og så får vi se hvor mye vi klarer å trene på egenhånd etter det. Buster's karriere i Rally-ringen ble ganske kort, og hans ene konkurranse kan du lese mer om her 😄 Er du interessert i å lese mer om denne morsomme hundesporten finner du masse info på Norsk Rallylydighetsklubb's hjemmesider.

Og som ikke dette er nok, har jeg meldt frøken snupp og meg på Bronsemerkekurs som starter til uka. Det går i Drammen hver tirsdag fremover og avsluttes med Bronsemerkeprøve i juni. Dette tar for seg "vanlig" lydighet, og dette trenger vi å fokusere på nå. Mor trenger litt press på seg for å prioritere denne treningen, det er lett å hoppe over til den kreative lydigheten når vi har en treningsøkt...😏Så får vi se om vi klarer å komme i mål innen prøven skal avholdes...
Link til Norsk Kennel Klubs Regelverk for lydighetsprøver.

Innimellom alt dette må vi også finne rom for trening på freestyleprogrammet vårt. I slutten av mai er det nemlig dobbeltstevne i Kreativ Lydighet (Heelwork to Music og Freestyle), og det har vi tenkt å få med oss 😁


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar