Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

tirsdag 6. juni 2017

Mange baller i lufta

Som jeg skrev om tidligere, gikk jeg en travel tid i møte, og jeg skal nå prøve å oppsummere litt hva som har foregått i mai måned.

Når det gjelder trening med Bella, har jeg for tiden fokus på lydighetsøvelsene til bronsemerkeprøva. Noen øvelser går ganske greit, mens andre sliter vi fremdeles litt med. "Stå under marsj" er nok den største utfordringen pr idag, det å skulle stoppe opp i fart og stå rolig mens jeg går videre. Det er to uker til prøva, og det er bare å jobbe på. For å ha et håp om å komme i mål, må nok lydigheten prioriteres før freestylen i disse to ukene.

I første halvdel av mai måtte vi kombinere lydighetstrening og freestyle-trening, og forberede oss til dobbeltstevnet som var i Fredrikstad 20. og 21. mai. Resultatene bar dessverre preg av at vi ikke hadde fått jobbet nok med programmet vårt. En del av programmet funket overhode ikke, og jeg prøver nå å finne andre muligheter for denne delen av programmet.  Jeg har en del ideer, men det spøker vel litt tidsmessig for å klare å få det i havn til neste stevne som er i slutten av måneden. Men noen endringer, som forhåpentligvis blir til det bedre, skal vi klare å få til.

Helgen i Fredrikstad ga oss to nye blå sløyfer (2. premier), med en fjerdeplass på lørdag og en andreplass på søndag. Gøy med pallplass, selv om fremføringa ikke var så veldig mye å skryte av. Øverst på pallen disse to dagene tronet stjernene fra Norske Talenter, Marianne og Vega. De har akkurat startet å konkurrere og er i en klasser for seg. På fire konkurranser er de nå allerede klare for klasse 3. Stas var det jo å komme på pallen sammen med de, selv om de er milevis foran oss 😊
Pallen Freestyle klasse 2 søndag
Vinnere ble Marianne og Vega, og tredjeplassen gikk til Ellen og Ellen
Foto: Anne Marit Stakkestad

Banevandring 😄
"De gærne har det godt"
Foto: Mari Nagel-Røkholt

"Summer Holiday"
Foto: Anne Marit Stakkestad

Foto: Anne Marit Stakkestad

Foto: Anne Marit Stakkestad

Her er filmen fra søndag. Litt febrilsk jobbing av mor og en litt ukonsentrert hund 😅 Hopping mellom mine ben har tidligere vært en "slager", men denne dagen var visst ikke det så interessant. Det var også et par andre ting som heller ikke var tema å utføre denne dagen... Så programmet blir noen ganger til mens man går... 😉


Tusen takk til Hanne Bache-Mathiesen Henriksen for film!

Vi koser oss på stevne 💓
Foto: Aina Iren Haave

Tusen takk for en strålende helg til alle deltagere, dommere, arrangører, medhjelpere og tilskuere!

Ettersom dette var et dobbeltstevne som gikk over to dager, ble det jentetur med overnatting. Vi koste oss sammen med Nina, Müsli, Silje og Lycke. Lycke fikk låne Buster sin del av bilburet, og det var ikke noe problem for Bella å få en leieboer på andre siden av veggen. Flinke jenter 😍

Motellet vi bodde på lå rett i nærheten av Gamlebyen i Fredrikstad, og dette området måtte selvfølgelig utforskes. Et veldig fint område, som absolutt svarte til forventningene.

Bella lurer nok litt på hva dette er for merkelige skapninger 😃





Fra søndagens morgentur. 

Nye spennende utfordringer...
Som den "Freestyle-nerden" jeg har blitt, var det vel bare naturlig å ta det neste steget inn i denne fantastiske verdenen... nemlig dommerutdanning... To dagers kurs er nå gjennomført og framover nå blir det å prøvedømme så mye som mulig, før eksamen i september. Det er bare så synd at det er så få konkurranser, så det blir ikke så mange mulighetene til å trene i "real life" med det første. Jeg regner med at man får ta tiden til hjelp før man er klar for alvoret. Spennende blir det i hvert fall - og veldig lærerikt! Gleder meg til fortsettelsen 😊 

Det var i korte trekk min private hundeverden de siste ukene. I tillegg har jeg storkost meg med herlige hunder og eiere på Svansen sine tre kurs den siste tiden, Valpekurs, Miljøkurs og Triksekurs. Utrolig gøy og givende! Life is good med verdens beste jobb 😊💓



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar