Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

tirsdag 5. desember 2017

NM og offisiell konkurranse - forberedelser og kaos

På lørdag var det en stor dag, nemlig NM og offisiell konkurranse i Kreativ Lydighet 😊 En dag jeg hadde gledet meg veldig til, helt inntil torsdag morgen, for da slo reptilhjernen til... Hjelp vi kan ingen ting!!!! Hur skaaa det gå????

Og torsdagens "generalprøve" gjorde ikke følelsen og trua noe bedre. Da fikk jeg bekreftet at vi har trent alt for lite til musikk. Når musikken settes på, går rullegardinen ned for Bella. "Hjelp! Musikk!!! Da blir mor rar!!! Best å kjøre mitt eget løp!"

Hun kunne absolutt ingen HTM posisjoner! "Nei de har jeg ikke hørt om..." Og i hvert fall ikke startposisjonen, mellom mine ben. Så jeg fant fort ut at den posisjonen måtte kuttes ut, og så måtte vi kjøre fot i stedet. Også vi som hadde øvd inn en sånn flott start, som hadde funket så fint så lenge! Vel, vi får ta den fram igjen ved en senere anledning.

I freestyle har vi i høst jobbet mye med ut og rundt ting på avstand, og også å løpe i stor sirkel rundt meg. Planen var derfor at hun blant annet skulle løpe ut og rundt pakkene. Denne øvelsen ble nok litt "ødelagt" da vi viste triks på Dogs4All. Der hadde vi ikke så store plassen å boltre oss på, så jeg måtte finne noen triks som ikke krevde så stor plass. Så da brukte jeg julepakka og lot henne stå på denne og virre rundt. Det ble en yndlingsaktivitet i løpet av disse dagene, og jeg måtte flette inn denne øvelsen i programmet. Så vi var litt tilbake på scratch på enkelte ting.

Vi fikk uansett en veldig god treningsøkt på torsdag, og jeg fikk etter hvert roet nervene igjen. Så, på lørdag morgen, streiket mobilen min! Mobilen som brukes til å ringe med, ta bilder med, som er klokka mi - og ikke minst musikkspiller. Det ble litt panikk i heimen, før jeg fant ut at jeg kanskje kunne bruke den gamle iPhonen til å spille musikk på banevandringen. Jo, den så ut til å funke!

Vi kom oss til Drammen og koste oss med NM, og alt var fryd og gammen fram til banevandringen for freestyle. Da gikk denne mobilen i svart også! Og jeg måtte gå banevandringen uten musikk! Så det var bare å prøve å huske musikken og hva man skulle gjøre til de forskjellige skiftene.

Til HTM banevandringen fikk jeg låne datterens mobil med ny-nedlastet musikk. Det viste seg å være en litt annen versjon enn den vi går etter - og dette resulterte i at jeg feilberegnet avstanden og at jeg i konkurransen måtte improvisere rett foran dommerbordet for å ikke gå rett på de 😳

Men til tross for musikktrøbbel kom vi oss igjennom begge disiplinene, med følgende resultat:

Heelwork to Music klasse 1:
Dommer 1: 7,4 - 7,9 - 7,8
Dommer 2: 7,5 - 7,5 - 7,5
Dommer 3: 8,0 - 7,8 - 8,2
Sluttpoengsum: 23,2
Dette holdt til en fjerdeplass (av fire ekvipasjer... 😉), men med en førstepremie, sølvmerke og første opprykksnapp til klasse 2. Hurra!!!

Fikk kommentar på at det var en del upresise posisjoner, og det er jeg helt enig i. Men det var også mange positive kommentarer: Fin flyt, godt samarbeid, flotte og selvstendige overganger, fin kontakt, trygg hund. Og disse kommentarene er jeg veldig glad for. For det vi sliter med i freestylen er flyten og samarbeidet - så det var deilig å få tilbakemelding på at det funket i HTM. Og det viktigste av alt er jo å ha en glad og trygg hund i ringen. Posisjonene kan vi flikke på og forbedre etter hvert.

Freestyle klasse 2:
Dommer 1: 7,4 - 7,4 - 7,9
Dommer 2: 7,8 - 7,5 - 8,5
Dommer 3: 7,8 - 7,5 - 7,9
Sluttpoengsum: 23,23
Det ble en 2. premie, og nummer tre av fire startende. Moro med pallplass 😊

For første gang var det kategorien "Innhold og vanskelighetsgrad" vi "røk på". Men det er helt greit. Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt å stille i freestyle i denne konkurransen. Vi hadde ikke noe ferdig program og det har gått litt dårlig på de siste konkurransene, så jeg var litt usikker på veien videre. Men så kom noen på ideen om å lage litt julestemning på konkurransen. Og jeg hadde jo et delvis ferdig juleprogram fra i fjor. Så da ble det påmelding i FS også. Men jeg hadde med vilje laget et enkelt program, for at Bella skulle føle mestring og få en god opplevelse i ringen. Så da er jeg kjempefornøyd med at planen min funket - et enkelt program, for å bedre flyt og samarbeid. Jeg er også veldig glad for at Bella fulgte meg så godt hun gjorde, for jeg rotet noe helt forferdelig med programmet! Well done, Bella 😊💓

Freestyle klasse 2
Rocking Around the Christmas Tree


Heelwork to Music klasse 1
Sixteen going on seventeen, Sound of Music



På pallen i Freestyle klasse 2
Gratulerer til Silje og Lycke med førsteplassen
og Eirin og Tardis med andreplassen!
Fornøyd med premiene sine :)

Tusen takk til Hanne som filmet oss!
Og tusen takk for et strålende gjennomført arrangement!

Og ikke minst gratulerer så masse til de ferske Norgesmesterne og alle de andre som var i ringen og bød på seg selv denne dagen!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar