Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

mandag 8. januar 2018

Kickspark - vi har fått oss ny hobby

Til jul i 2016 ønsket jeg meg en kickspark, og jammen hadde jeg vært så snill at nissen kom med en i sekken... 😉

En kickspark er en spark hvor man kan sette på "ski", og den er dermed mer hundevennlig enn vanlig spark med bare meier. Man kan også kjøpe annet tilleggsutstyr som krok til hundebåndet og bremser.

Sakset fra annonsen:
"Kickspark Max er lettere enn en tradisjonell spark, og har allikevel suveren stabilitet og manøvreringsegenskaper, takket være den spesialkonstruerte rammen. Selv i høy hastighet er sparken lett å kontrollere. Anbefales for trening, hundekjøring, downhill, race og som fremkomstmiddel i alle snø- og isforhold.Kickspark Max  er en lettvekter i aluminium. Den kan reguleres i høyden (styrehøyde fra 75 til 95 cm ca) og har komfortable og varme gripehåndtak."


I tillegg kan den slås sammen, så den er lett å få med seg i bilen. Jeg fant ut at den ikke var så enkel å legge sammen som det reklamen sa, men jeg har valgt å senke "styret" i stedet for å slå den helt sammen. Med god bagasjeplass er den dermed lett å transportere.

Dessverre var det dårlige sparkeforhold i fjor vinter, så vi fikk bare testet den litt. Men nå i romjula har det jo vært helt supre forhold, med god gammeldags vinter. Vi har derfor vært på flere turer og nå begynner frøkna å skjønne konseptet 👍😊

Dette er kjempegøy og en fin erstatning for skiturer for sånne som meg som ikke er helt stødig på ski 😉 Tanken er at dette kan være en fin første trening på å løpe ved siden av sykkel, og kanskje med tid og stunder det også kan overføres til ski. Vi har så langt trent på å løpe foran og trekke, samt en "rolig" kommando, som betyr at hun skal løpe ved siden av og ikke trekke. Etter hvert tenker jeg også å trene inn kommandoer for høyre og venstre.
Som sagt veldig gøy, og kan anbefales på det varmeste. Vi satser på mange fine sparkturer i vinter 😊

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar