Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

onsdag 18. juli 2018

Ny rød sløyfe i RallyLydighet

Etter at vi hadde et par mindre vellykkede rally-konkurranser på vårparten, har jeg ikke hatt tid til å fokusere så mye på egen rallytrening. Våren og sommeren er nemlig høysesong for både kurs og konkurranser i Kreativ Lydighet. Men jeg har holdt et rallykurs selv nå i våres, og vi har fått trent litt på å gå baner etter kurskveldene. Men noen særlig finpussing av øvelser har det ikke vært tid til.

Planen var egentlig å prøve oss på litt mer rally til høsten, men da jeg sjekket kommende stevner fant jeg ut at det ikke er så mange stevner i høst som jeg har anledning til å være med på. Det var derfor bare å hive seg rundt og melde seg på et par stevner nå i ferien. I helgen tok jeg derfor med meg mannen som reisefølge og tok turen til Elverum og Vålerbanen 😊

Jeg ble litt skeptisk da jeg fant ut at dette var et stort arrangement, med både utstilling og LP i tillegg til Rally, men jeg ble veldig positivt overrasket. Det var god plass og man kunne parkere rett ved banen. Et veldig godt organisert opplegg, og jeg forstår godt at dette er en årlig happening for mange. Det er absolutt mulig at jeg kommer tilbake 😊

Det var en ny varm dag, men vi hadde heldigvis oppmøte allerede kl 10.00, så vi var ferdige før det ble alt for varmt. Banen var ganske enkel, litt pussig faktisk, med nesten alle skiltene på rekke (fram og tilbake), så det var i hvert fall ingen fare for å gå seg bort... Men det er jo mange ting som kan gå feil. Bella var litt usikker på hva vi egentlig holdt på med (jeg hadde nok ikke forklart det godt nok), så da blir det mye kløing. Ved et par av skiltene satte hun seg ned og klødde seg, og jeg fikk ikke helt kontakt og måtte repetere. Øvelsen gikk først veldig fint, men så la hun seg ned før jeg rakk å gå videre til neste skilt. Så da måtte vi repetere, og Bella ble usikker. Det ble masse tull og vi fikk blant annet trekk for flere dobbeltkommandoer. Resten av banen gikk det ganske greit, men jeg var veldig usikker på om vi hadde fått gjort det vi skulle ved disse to "tulle"skiltene.

Jeg ble derfor veldig fornøyd med å bli nummer 13 av 28 startende, med en poengsum på 180. Av de 20 poengene vi fikk i trekk, var 12 av disse ved det ene skiltet hvor det ble mye kluss. Så det vil jo si at resten av banen gikk rimelig greit 😊 Og best av alt var at vi klarte en førstepremiering og fikk den etterlengtede røde sløyfa 😊 Da mangler vi bare en rød sløyfe til for å få opprykket til klasse to, og det er på tide å starte treningen mot nye utfordringer.

På en rasteplass ved Mjøsa
Elverum
Elverum... eller har vi kommet til "ville vesten"...
"Elg i solnedgang" :)
Ikke bare elg på Elgstua...
Fornøyd deltager ;)
💓





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar