Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

lørdag 29. desember 2018

Oppsummering 2018 og planer for 2019

Ja, så var vi plutselig der igjen, hvor man skal tenke over året som har gått, samt legge planer for året som kommer.

Når det gjelder 2018 så har det på trenings- og konkurransefronten med Bella vært et fantastisk hundeår, og vi har nådd de fleste målene og vel så det. 

Målet og håpet for Buster var at han fremdeles skulle holde seg i form, men dessverre ble han i løpet av våren veldig redusert og trett av dage. Vi måtte la ham slippe i mai måned, 13,5 år gammel. Veldig vondt, men samtidig godt å vite at han har hatt et langt og godt liv.

Bella og jeg har deltatt på flere kurs i Kreativ Lydighet i løpet av året. Vi startet året med kurs med Anna Larsson helgen 21. og 22. januar. Dette var et helt supert kurs som jeg allerede har blogget om

Helgen 28. og 29. april koste vi oss på kurs med Vanda Gregorova. En morsom helg med innlæring av nye, kule triks.

Fra kurset med Vanda

Forsommerens varmeste helg ble tilbragt delvis på jordet og delvis på låven til Hund i Fokus, på kurs med Frida Binette. Det er ikke mange ting som får meg til å sette meg inne og droppe sola på en så fin sommerdag - men hva gjør man ikke når det gjelder hundetrening... Og en helg på kurs med Frida Binette gjør det absolutt verdt det 😊 Her gikk det mye på programbygging og nye ideer, både til påbygging av eksisterende program og nytt program med tanke på klasse 3. Deler av kurset ble heldigvis holdt ute - godt for en solelsker som meg 😊


Fra kurset med Frida



Og så har vi selvfølgelig konkurrert litt i 2018 -  både i Freestyle, Heelwork to Music og Rallylydighet. Dette var målene jeg hadde satt meg for året:

Mål Freestyle: Opprykk til klasse 3.
Resultat: Freestylen har jo gått over all forventning. Vi fikk både opprykket og mellomtittelen, og har også debutert i klasse 3. Og, ikke minst, deltatt i NM - og det ett år før egentlig plan😊

Mål HTM: Opprykk til klasse 2 og mellomtittel HTM1.
Resultat: Oppnådd 😊

Mål Rallylydighet: Opprykk til klasse 2 og mellomtittel RL1.
Resultat: Vi fikk vårt andre opprykksnapp, men det ble litt mindre fokus på rally enn planlagt, så vi mangler fremdeles en rød sløyfe for å få opprykket og mellomtittelen.

Mål for Svansen:
Flere fulle kurs og mange fornøyde hunder og eiere. Heldigvis kan jeg si at også dette målet er oppnådd 😊

I tillegg til å konkurrere selv, har jeg også dømt mine første konkurranser i Kreativ Lydighet. Litt "skummelt", men det har gått helt fint
😊


Planer for 2019

2019 kommer til å bli et spennende år som jeg gleder meg til å ta fatt på.

I januar starter jeg på Røde Kors sin instruktørutdanning for Besøksvenn med hund. Dette er noe jeg har hatt lyst til lenge, og endelig passet det å komme i gang. Jeg har tidligere vurdert å utdanne Bella til besøkshund, men har kommet til at jeg heller vil bidra på denne måten. Jeg ser frem til å utdanne ekvipasjer som skal være til nytte og glede for mange som har behov for litt ekstra hygge i hverdagen.

Grunnet denne utdanningen vil ikke Svansen sin kurskalender bli så rikholdig som den pleier, men det er planlagt valpekurs, miljøkurs og innendørs rallykurs i løpet av våren.

Dette blir det tredje rallykurset jeg holder, og jeg håper at jeg i 2019 vil få alle ting på plass for å bli godkjent rallyinstruktør av Norsk Rallylydighetsklubb.

Når det gjelder freestylen må man vel begynne å sette seg noen mer "hårete" mål, nå som man er i klasse 3. Vi fortsetter å trene målbevisst mot et bedre og sikrere Mary Poppins program, samtidig som vi trener noen nye triks for fremtidige program. Vi skal prøve å få med oss så mange konkurranser som mulig her hjemme, ispedd noen konkurranser i Sverige. Og nå tør jeg å tenke høyt at det hadde vært gøy å være med på å representere Norge under Nordisk Mesterskap i Stockholm til høsten. Vi får gjøre vårt beste for å kvalifisere oss til det 😊


Et riktig godt nytt år ønskes dere alle!






2 kommentarer:

  1. Imponert over alt du har fått til! Snakk om mangfold og progresjon!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Eva :) Og best av alt - vi har det jo så koselig og morsomt på vegen :)

      Slett