Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

søndag 27. oktober 2019

Sølv i Freestyle NM 2019 - Hurra!!!

Jeg er så fornøyd med "Super-Bella" min 💓

Etter en laber oppkjøring og en kronglete treningsvei den siste uken går vi faktisk til sølv på NM! Nr to av seks ekvipasjer! Ikke nok med det, vi får gode poeng og en førstepremiering. Med denne førstepremien har Bella sikret seg den siste mellomtittelen i Freestyle, FSIII og også kapret topp-plassen på Årets Hund liste 😍

Selve gjennomføringen av programmet ble ikke helt på topp, og jeg vet at vi har mer å gå på. Hun tok noen snarveier i koreografien og vi fikk ikke vist alle øvelsene, slik at vanskelighetsgraden ikke ble helt på topp. Men jeg er utrolig fornøyd med disse poengene:

Utførelse: 6,5 (trekk for bjeffing) - 8,5 - 8,8
Vanskelighetsgrad: 8,9 - 7,6 - 8,5
Musikk og fortolkning: 8,5 - 9,0 - 9,5

Totalt: 25,7

Kommentarer fra dommerne var bl.a. Bra flyt og tydelig forankring i musikken.

Det som er så fint med freestyle er at man trenger ikke å ha de tøffeste triksene eller de høyeste hoppene for å gjøre det bra. Det blir bedømt i tre ulike kategorier som teller like mye poengmessig og en av kategoriene er "Musikk og fortolkning". Mitt Mary Poppins program skårer som regel veldig høyt i denne kategorien, det vil si jeg har klart å lage et program som utnytter og følger musikkens skiftninger. At musikken passer oss og at øvelsene passer til musikken.

Det å skåre høyt i denne kategorien vil jo si at programmet vårt fungerer, at vi bruker musikken godt og at dommerne forstår hva vi vil formidle. Programmet trenger jeg altså ikke å endre noe på. Men gjennomføringen ble som sagt ikke helt på topp, så her må vi legge inn støtet i tiden fremover. Vi hadde noen misser, samt at vi har fått inn litt bjeffing. Jeg tror at denne bjeffingen kommer av frustrasjon, at hun faktisk ikke er helt sikker på hva jeg forventer at hun skal gjøre, så nå skal vi terpe øvelser og program 😊

Dette ble en utrolig fin "boost", og jeg er nå supermotivert for å jobbe videre mot VM om noen få uker.

Stolt sølv-vinner med sløyfe og premier.

Pallen i Freestyle.
I midten Norgesmester Marianne Methi og Vega,
til høyre Marianne Ono Njøten og Nyx (bronse)

Pallen i Heelwork to Music.
Fra venstre: Eva Byrkjeland og Juba (sølv),
Norgesmester Jessica Karlgren og Storm,
Marianne Ono Njøten og Nyx (bronse)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar