Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

søndag 7. juni 2020

Online konkurranser

Som nevnt tidligere, trente jeg denne våren mot en online freestylekonkurranse, "Det Svenske Corona Mesterskapet". Det var godt da denne muligheten dukket opp, og jeg endelig hadde et mål å jobbe mot igjen. Frist for innsendelse av film var egentlig 30. april, men heldigvis ble den forlenget med noen dager, så jeg kom i mål med filmen min.

For å holde smittevernsreglene har jeg trent alene i hele vår, og  jeg måtte også fikse filmingen selv.  Jeg fant meg et sted hvor jeg kunne filme uforstyrret, og det ble noen turer hit med trening og prøvefilming. Det ble en del rigging av ring, trening på hvordan vi skulle forflytte oss i ringen, hvordan sette på musikken og samtidig komme igang med programmet, samt utprøving av filmvinkel for å få med hele programmet på filmen.

Utstyret er på plass
Vindværet ga oss noen utfordringer...
Jeg er klar!
Den dagen vi skulle filme "på real" for å sende inn, var frøkna helt i hundre, og vi fikk ikke til noe som helst. Jeg ble frustrert, Bella ble frustrert og alt gikk i ball. Etter en god pause i bilen, hvor hun fikk slappet av og jeg fikk senket skuldrene, fikk vi det endelig til og på siste forsøk fikk jeg filmet en gjennomføring som var omtrent som jeg hadde tenkt. Programmet var ennå ikke ferdig trent inn, så det hakket litt og en del feil var det selvfølgelig - men vi fikk det til slik at jeg kunne vise en grovskisse av hvordan programmet var tenkt.

Så var det bare å sende inn og vente på tilbakemeldinger. Målet med å melde meg på online konkurranse var at jeg gjerne ville få vurdert det nye programmet, for å se om dette var noe å jobbe videre med.

Her kan dere se grovskissen av vårt nye program - og om noen lurer, så er det sommertema 😄



Det ble også arrangert en norsk online-konkurranse, og ettersom jeg allerede hadde en film, så meldte jeg meg på denne også. Dermed ble ideen vår totalt vurdert av fire dommere, og vi fikk veldig mange fine tilbakemeldinger.

Poengsum i Sverige ble 24,15 og i Norge 24,05, og alle fire dommerne var sånn noenlunde enige. Dette er poengsummer jeg er kjempefornøyd med, da det jo ikke er noe ferdig innøvd program og det var mye som hakket.  Vi fikk masse flotte kommentarer som: "Jättehärligt team som verkligen bjuder på show", "Ett bra uppbyggt program som gör att man bara vill se mera", "Otroligt chamigt program!" "Många trick och stor variation" " När ni putsat til det lite så kommer ni at regera!" "Fint tema", "Mange morsomme øvelser".

Av det som trakk ned var selvfølgelig en del upresisheter, samt ønske om mer avstand. Upresishetene håper jeg å bli kvitt når jeg har lært meg programmet, og kan guide Bella litt bedre 😉 Og avstand jobber vi med og håper å få på plass etter hvert.

Uansett, jeg er kjempefornøyd med disse tilbakemeldingene - det viser jo at ideen og koreografien funker - så nå er det "bare" å jobbe videre med å få alle triks på plass, få til flyten, litt mer skuespill - og et passende kostyme 😅 Heia oss! 😁😂🤩🥳




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar