Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

lørdag 18. juli 2020

Sommercamp i Lunde 2020

Det har vært en travel sommer, men nå er det ferie og kanskje litt tid til å komme ajour...

Sommerens vakreste eventyr, Norsk Freestyleforenings Sommercamp i Lunde, ble naturlig nok litt amputert i år, grunnet Corona pandemien. Campen består vanligvis av både konkurranser og kurs, men kurset, med svenske Pernilla Pöykiöniemi som instruktør, måtte dessverre avlyses.

Lørdagen ble derfor brukt til å vise fram litt Kreativ Lydighet, både i Lunde sentrum og for beboerne på sykehjemmet. Dette var veldig artig, og veldig koselig å kunne glede noen med litt hundedans.

Her er vår oppvisning utenfor sykehjemmet.



På fredag var det sol og fint vær, og jeg koste meg i dommerteltet med å dømme FS. Ettersom vi for tiden ikke konkurrerer i HTM, hadde vi fri resten av dagen. Bella hadde akkurat hatt løpetid og jeg trodde hun var ferdig, men de firbente herremennene påsto at hun ikke var det... Så jeg måtte være litt usosial og holde oss i god avstand til konkurranseringen.
Banevandring sett fra dommerbordet :D
Etter stevnet hadde dommerne en hyggelig middag sammen på Slusekroa, og vi fortsatte kvelden med hyggelig samvær på Vandrerhjemmet. Her hadde vi også felles måltid og mye moro og latter på lørdagskvelden. Herlig gjeng :)
Klikkertrening på høyt nivå - og nei, det er ikke hunden som trenes her :)

På søndag var det vår tur til å konkurrere - og været var ikke av det beste... det ble en våt fornøyelse å dra på Summer Holiday for å si det sånn. På grunn av regnet måtte jeg improvisere med strandveska, da jeg ikke tok sjansen på å få den ødelagt. Jeg satset på at strandteppet var vanntett, men det var det visst ikke.. Da jeg satte meg ned var det bare så det surklet rundt meg - herlig...

Vi venter på vår tur...
Men til tross for vått gress og våte bukser, danset vi oss til en ny 1. premie, og nummer to av to startende :) Marianne og Vega var det som vanlig lite å gjøre noe med. De stilte med sitt Crufts nummer og fikk som vanlig skyhøye poeng. Gratulerer med velfortjent seier! Selv er jeg kjempefornøyd med å få gjennomført programmet såpass at det holdt til en rød sløyfe :)



Vi har fremdeles mye å jobbe med når det gjelder programmet, men det er moro at det blir godt mottatt og at folk liker koreografi og historie.

Stolt frøken med fine rosetter og premier :)

Noen bilder fra den flotte sluseparken. Det er alltid en fornøyelse å være her, og vi gleder oss allerede til Sommercamp 2021 :)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar