Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

søndag 8. november 2020

Tanker om veien videre

Det er mye å tenke på og bekymre seg for for tiden, og jeg er så takknemlig for at jeg kan grave meg ned i min egen lille verden med hundetrening når jeg trenger en pause fra de skikkelige store problemene. Corona og valg i USA kan jo gi både magesår og hjerteinfarkt... 

Da er det deilig å ta fram den lille rosa boka med "Vigdis' skriblerier & lure idéer" og hengi seg til de nære problemer, som hvor vi vil med treningen vår. Skal Mary Poppins få komme tilbake og gå av med AFP istedenfor å bli heltidspensjonist? Hvorfor fungerer ikke avstandsarbeidet? Vil et nytt program løse problemene vi har i dag?

Jeg har gått skikkelig i tenkeboksen nå etter NM, og prøver å gjøre noen grep. All den tid ting har blitt stoppet og satt på vent i år, surrer vi litt rundt i vårt eget. Jeg har derfor søkt hjelp utenfra. Hurra for nettundervisning! I tillegg til privattimene jeg har snakket om før, har jeg også meldt meg på et online kurs i avstandsarbeid. Dette viste seg å bli kjempenyttig! Vi har akkurat startet, og det er mye fokus på det grunnleggende. Og jeg må si jeg har fått meg noen aha opplevelser. Utrolig nyttig å gå tilbake i treningen, og jeg har fått en lang liste med grunnleggende ting som må forsterkes. 

For å få litt mer konkurransetrening, nå som vi ikke kan reise over grensa for å konkurrere, er vi også i gang med å trene inn et HTM program. Bella har mellomtittelen i klasse 1 og opprykk til klasse 2, men vi kommer ikke til å starte i klasse 2 på en stund. Nå vil vi først bli stødige i klasse 1, så får vi se hvor veien går videre. Jeg gleder meg masse til å konkurrere i en klasse med flere deltagere igjen, da det er litt demotiverende å være alene eller kun to deltagere i klassen på hver konkurranse, slik som det har vært i freestyle i år.

Vi skal utnytte de muligheter vi har nå når coronatiltakene strammes til. Trene nye triks og posisjoner på stuegulvet, og ettersom vi allikevel ikke kan ha besøk fremover får jeg kanskje ommøblere litt og lage et større og bedre trenigsområde. Enn så lenge kan man glede seg over greie temperaturer og muligheter til hundetrening utendørs. I tillegg blir det nok noe trening i Drammen Hundepark alene, eller sammen med veldig få.

Jeg er også veldig glad for at jeg holder utendørs kurs, og gleder meg over at jeg noen uker fremover har jobb å gå til, og trivelige folk og herlige valper å treffe :)

Og innimellom skal vi kose oss på turer og utnytte miljøene vi er i. 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar