Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

søndag 20. juni 2021

Det er lys i tunnellen

Endelig er det lys i tunnellen. Norge er i ferd med å åpnes opp igjen, og både jeg og gemalen er fullvaksinert 😊 Svansen sine kurs ble til slutt gjennomført og nå er det bare igjen en kveld av sesongens siste valpekurs. Sommer og sol har vi innimellom. og valpen begynner å bli lettere å ha i hus... 😁

Og sist, men ikke minst, treninger og konkurranser har startet opp igjen 😊😍 Årets første konkurranse ble avholdt i Drammen Hundepark sist helg, og jeg startet sesongen med å dømme. Herlig å se freestyle-folket igjen 😍 Neste helg er det konkurransestart for vår del, med dobbeltkonkurranse i Lunde. Det blir konkurranse fredag og søndag, og  felles trening og sosialt samvær lørdag.

Bella og jeg jobber på med sommerprogrammet vårt, og jeg begynner nå å få de siste detaljer på plass. Det er ikke helt ferdig trent inn ennå, så det får gå som det går til helgen, men det blir godt å endelig få kommet seg i ringen igjen. Så får vi se hva som fungerer i konkurransesettingen, og hva vi må jobbe videre med. Uansett så er motivasjonen på veg tilbake når det gjelder freestyletrening 😍 Ettersom det ikke har vært hverken organisert trening eller kurs det siste året, trang jeg litt "spark bak" og hev meg på litt privat online coaching. Veldig godt å ha noen å "spille ball med" når det gjelder siste finpuss av programmet, så tusen takk Karin Andersson, Tass i Hand 😘

Når det gjelder trening av Lissie, tar jeg det fremdeles ganske med ro. Men vi koser oss med litt trening av både det ene og det andre, og så får jeg starte litt mer systematisk trening når sommeren er på hell. Vi er allerede påmeldt videregående valpekurs som starter i august, slik at vi får jobbet videre med den viktige hverdagslydigheten.  

Egentlig hadde jeg jo så store planer med "neste valp". Da skulle jeg trene sånn som jeg har sett så mange andre gjøre det, og legge ut skrytevideoer av ung valp som kunne så masse... Men jeg hadde ikke helt tatt med i beregningen at jeg skulle bli så sliten av bare det hverdagslige, og at jeg fra før av har en hund som trenger masse trening for å trives. Det ble litt vanskelig å skulle trene masse med Lissie, og ikke ha tid til Bella. Så da ble det ingen "super-valp" på Insta og FB 😉 Men jeg har uansett verdens beste super-valp, og vi skal få til det vi vil, det kommer bare til å ta litt lenger tid 😊 Men flinke Lissie er allerede en dreven demohund på mine kurs, og det er en oppgave hun mestrer veldig bra 😍

På valpefest 😊
Lek og moro 😍
Miljøtrening og Dog Parkour i Drammen
Bytur og miljøtrening i Kongsberg
Miljøtrening i park 
Ferdig med skogstur... 😱
En våt 17. mai
Bella 💖







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar