Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

søndag 28. november 2021

Lissie 1 år, og konkurranse debut

I går var lillesnuppa 1 år og dagen ble feiret på Norsk Freestyleforening sitt stevne i Drammen Hundepark 😁

Ettersom det er 1 års aldersgrense på å stille i offisiell konkurranse, var dette første mulighet, og jeg syntes nesten jeg måtte melde henne på så hun kunne feire dagen med en dans 😉 Men, på grunn av at det har blitt mye fokus på Bella og vår vei mot Nordisk i det siste, har trening av Lissie kommet litt i bakgrunnen. Vi hadde musikk og en plan for program, men øvelsene var ikke ferdig innlært og vi hadde ennå ikke kjørt programmet til musikk... Men jeg tok med meg leke i lomma, og tenkte som så at om det ble for vanskelig for henne var det bare å diske og ha det gøy med lek. Men lillesnuppa fulgte fint inn i fot, og satt tålmodig og ventet på startsignalet. Med mye hjelp, og litt improvisasjon underveis, kom vi oss vel igjennom og kunne leke oss ut av ringen. Selv om øvelsene var litt få, og håndtegnene litt mange, holdt det jammen til godkjent i klassen. Det ble en 1. premiering (rød sløyfe), NKKs sølvmerke og en femteplass av seks startende (den siste disket)💥  Målet var å teste utholdenheten og ha det gøy, så den røde sløyfa ble en stor bonus💖

Lissie med rekvisittene 😁
Musikken?... Lollipop... 😂

Med kritikkskjema, sølvmerket og bursdagsgave 😁

Slappe av litt etter å ha jobbet bra i ringen 💕

Åssen går det a? 😂😍



I Bella sin klasse (klasse 3) var det totalt påmeldt fem ekvipasjer, og to av disse var fra Sverige. Det var veldig hyggelig å se igjen disse to ekvipasjene som er blant Sveriges beste utøvere, og som har vært på det svenske landslaget i mange år og har masse gode resultater å skilte med. De tok som forventet de to øverste plassene på pallen, og begge fikk cert og ble Norske Freestylechampions 👏👏👏 Grattis! Grattis! Det er en opplevelse å se både Nina og Moster, og Elisabeth og Kummin i ringen. Herlige program og lykkelige hunder, helt etter min smak 😍 

Når det gjelder Bella... Vi har trent bra siden den nedslående helgen i Fredrikstad, og jeg var ganske spent på hvordan gårsdagens konkurranse ville gå. Selv om vi har jobbet bra med bjeffingen, har jeg ennå ikke fått den helt vekk, så jeg hadde en plan på hva jeg skulle gjøre om det skar seg. Hun jobbet kjempebra i første del av programmet, og gjorde nesten det hun skulle... første del på teppet gikk også greit, men da vi kom til øvelsen hvor hun skal krype under mine ben, for så å legge seg på siden, var det stopp, og jeg klarte ikke å stoppe bjeffingen hennes. Jeg disket, gikk vekk fra teppet og tilbake igjen når hun var stille - men hver gang ble det bjeffing på samme sted. Først da vi gikk av banen klarte hun å gjennomføre dette... Fornøyd med at jeg klarte å gjennomføre planen min, men skuffet over at det ikke funket... Men - ettersom mye var bra i går, gikk jeg ikke i kjelleren denne gangen. Her må det bare jobbes og etter en rask tur i tenkeboksen i går fant jeg ut at disse øvelsene må byttes ut. Jeg har en plan, så får vi se om vi klarer å bryte denne onde sirkelen.

Tusen takk for en kjempefin dag, med rekordmange startende. Det er veldig moro at det er så mange nye i ringen, og at det er mange veldig dyktige også i klasse to, så dette går absolutt rette veien for sporten! Jeg gleder meg til det blir kamp om landslagsplassene! 

Takk for dansen 💖



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar