Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

torsdag 2. februar 2023

Det humper litt opp og ned

Det går litt opp og ned her i verden. På mandag hadde vi en strålende trening og jeg var ved godt mot. Så ble det et par rolige dager, grunnet en trøblete rygg, men i dag var vi klare for en god treningsøkt i Drammen Hundepark igjen. Først Drop-in med begge hundene fra 12 til 14, og så hadde jeg leid en egen del fra 14-15 for å trene programmet med Bella før helgens konkurranse. Og det viste seg å gå den veien høna sparker... 

Men jeg starter først med en litt annen utfordring. Lissie er jo nærmest vokst opp i Drammen Hundepark, og har alltid kost seg der. Men nå i vinter har hun fått for seg at alt er skummelt der... Det startet med at det var agilitytrening ved siden av oss, og hun liker ikke lyden av vippa som smeller ned. Så har det vært ras fra taket, vinden som uler, brøytebiler utenfor, dører som smeller igjen - og etter hvert har hun ikke villet trene, men bare følge med på om det kommer en skummel lyd. Hun er generelt var for lyder, så det er jo noe jeg er klar over, og prøver å jobbe med. I tillegg har det nok rast litt hormoner den siste tiden, da hun har vært innbilt etter siste løpetiden. På mandag lot jeg henne være hjemme, for å gi henne en pause fra hallen, og for at jeg ville planlegge hvordan jeg skulle legge opp neste tur dit. 

I dag hadde vi god tid i hallen, og jeg ville bruke noe av tiden til å jobbe med motbetinging. Så utstyrt med pølser og babymat på tube, samt noen av de gamle yndlingsrekvisittene, gikk vi på med godt mot. Og det er utrolig hva litt ekstra godt å spise kan bidra med. Hun jobbet, kikket på de andre som trente, spiste pølse, lekte og slikket babymat - nesten uten å følge med på eventuelle lyder. Når det smalt i inngangsdøra haglet det pølsebiter. De siste gangene hun har vært der, har hun ikke klart å jobbe i det hele tatt, så jeg hadde ikke regnet med det i dag heller. Men utrolig nok koste hun seg og hadde det gøy. Jeg passet på å legge henne ut i bilen mens hun var i god modus og før hun ble for sliten, og så fikk hun en tur inn igjen senere på dagen. Jeg er kjempefornøyd og veldig lettet over den forbedringen jeg så i dag 💖

Mmm, babymat er godt 😍

Så jeg var altså happy og fornøyd da jeg hentet inn Bella for hennes første økt. Men jeg kom fort på hvorfor jeg aldri bruker pølse som belønning på trening... Pølse har nemlig den effekten på Bella at hun slutter å tenke... 😂 Så vår trening i dag ble ikke som planlagt, og langt i fra god trening i forhold til helgens konkurranse 😅

Jaja, vi får bare se hvordan det går til helgen. Jeg er i hvert fall veldig klar for å diske oss om det blir mye feil. Jeg har jo ikke hatt denne konkurransen i tankene når jeg har lagt opp løpet i forhold til Crufts. Jeg har hatt fokus på nye øvelser og mer generell trening, og det er jo først nå vi skal begynne å trene hele programmet til musikk. Så da får vi se om vi benytter konkurransen til trening...

Her er en liten snutt - så kan dere se hvordan Bella jobber når det er pølse i nærheten... Hun hører ikke på noen av mine kommandoer, bare kjører på, og tenker vel som så at "jeg kjører på med øvelser jeg, så kommer jeg fort i mål og kan få belønningen" 😅😂😂

Må jo legge til at jeg ikke lot henne holde på sånn, og all denne frivillige jobbinga førte ikke til noen belønning 😉 Når hun prøvde å kjøre sitt eget løp ble det pause, som er det kjedeligste som finnes 😆 Vi kranglet oss litt igjennom, men klarte å avslutte med litt vellykket trening og gøy - phuu... 😊

Skikkelig fornøyd med seg selv da... 😂


Tjo og hei, og hei og hopp... og heia oss! 😅😅😂😂😂





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar