Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

fredag 19. januar 2024

Nye program tar form

Det har vært utrolig deilig med ferie og treningspause etter en travel høst og førjulstid, men nå er vi godt i gang igjen, og motivasjonen er på topp! 😊

Et par nye rekvisitter er på plass,
blant annet denne fine hatten 😄

Vi koser oss masse med å trene nye triks, og nye varianter og kombinasjoner av gamle triks. Og det blir veldig spennende å se hva det blir ut av dette nye programmet til Bella til slutt 😅

Jeg hadde ideen og en start jeg gjerne ville ha, men jeg manglet lenge musikk. Nå har jeg noen musikkstykker som er aktuelle, så nå må jeg bare sette meg ned og mekke sammen musikken, så det passer med det jeg har lyst til å vise frem 😅 I denne hundesporten er det en fordel å være "tusenkunstner", for her er alt fra mekking av kostymer og rekvisitter, koreografi av program, og musikkredigering, ja også litt hundetrening da... 😂😂😂

Når det gjelder programbyggingen, så er nå starten på plass, og deler av midtpartiet og slutten er sånn nogenlunde spikret. Det er en veldig artig prosess, og moro når kreativiteten stikker innom og gir meg nye ideer 😍 

Denne gangen begynner jeg i motsatt ende av hva jeg vanligvis gjør. Tidligere har jeg hatt musikken klar, og så funnet øvelser som passer til musikken. Denne gangen lager jeg historien først, og grovskisserer øvelser og kjeder, og så skal jeg sette sammen forskjellige musikkstykker til å passe denne ideen min. Wish me luck... for jeg vet vel ikke helt hva jeg driver med nå - men moro er det 😆😍

Lurt å trene litt på å jobbe bak fører 

Lisse sin musikk for klasse 1 og 2 er på plass, og vi fikk jo testet deler av dette i konkurranse før jul. Nå skal vi fylle på med noen flere øvelser underveis, og forhåpentligvis høyne vanskelighetsgraden litt. Så skal vi kjøre programmet litt i klasse 1 før vi tar det opp i klasse 2 og utvider det litt til.

Langt fram, men vi er i gang med å lære inn å krysse labber
Forhåpentligvis blir det en del av programmet med tiden


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar