Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

torsdag 4. april 2024

Danmark, etappe 1

Da sitter jeg her på båten og gynger 😅 Det er deilig å endelig være i gang med vårens første eventyr, og nå blir det bare spennende om værgudene blir litt snillere og gir oss litt vårfølelse. Så langt ser det dårlig ut, og i dag var det full vinter igjen. Heldigvis har jeg fremdeles vinterdekk på bilen, men jeg tok ingen sjanser, så jeg valgte å kjøre om Drammen og ta E18, i stedet for smale og svingete veier nedover Lågendalen. Vi ankom Larvik trygt og godt, og i veldig god tid.

Framme på ferjekaia, og klare for en luftetur.

Båten tar i underkant av fire timer, så hundene slapper (forhåpentligvis) av i bilen, mens jeg koser meg med med god mat og blogging. Og så må jeg vel ta meg en tur i Taxfreen 😉

Gikk rett på varmmaten 😋


Vi er fremme i Hirtshals ca 20.45, og det er deilig at vi bare skal kjøre noen minutter for å komme til hotellet. I morgen går turen til Århus, og så ferje over til Skjælland. Så det blir ikke så lange kjøreetappene på denne turen.

Planen er å sjekke inn på hotellet i Ringsted i god tid, og så ta seg en tur til konkurransestedet som ligger en halvtimes kjøretur unna. Det arrangeres treningsklasser i morgen kveld, men jeg har ikke meldt meg på disse. Tenker det er bedre å lande litt, og så la hundene sjekke ut stedet i ro og mak i morgen. 

Så er det tidlig på´n både lørdag og søndag, og det blir lange dager. Start kl 09.00 og ikke ferdig før ca fire-femtiden på ettermiddagen. Det er nesten 80 ekvipasjer påmeldt, men i Danmark har de flere klasser enn i Norge, blant annet Sandkasse (som sannsynligvis er for de helt unge...) I Lissie sin klasse er det 13 ekvipasjer og i Bella sin 8, så det er noen flere enn det vanligvis er i Norge. Det blir veldig spennende å se hvor vi havner i dette selskapet.

Jeg har hatt lyst til å konkurrere i Danmark lenge, så moro at jeg endelig fikk det til. Og så er det ekstra gøy og veldig koselig at Hanne og Poppy også tar turen. Uansett resultat skal vi kose oss max 😊

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar