Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

tirsdag 10. mars 2015

Crufts

Nå får vi prøve å snu trenden og få noen positive innlegg igjen...

Kom hjem i går etter et toppers opphold i England. Har kost meg masse sammen med datteren som bor i Birmingham for tiden. Og så passet det jo så godt at Crufts arrangeres akkurat i Birmingham akkurat på denne tiden... ;)

Jepp, kom meg av gårde med Norwegian
Koser oss på Jamie's

Koselig langs kanalen i Birmingham
Ingen sak med glutenfritt på reise i England

Det var utrolig gøy å få oppleve dette  gigantiske hundearrangementet. Hovedfokus for meg var selvfølgelig freestyle, som er en stor hundesport i England. Jeg fikk med meg både den nasjonale  og den internasjonale finalen. Den nasjonale (engelske) konkurransen ble arrangert på torsdag, og vinneren her fikk representere England i den internasjonale finalen på lørdagen. Fra Norge stilte Norgesmesterne Marianne og Vikki, og de gjorde en veldig bra innsats med sitt tryllenummer, og endte til slutt på en flott ellevte plass. Gratulerer så masse! Det var bare fantastisk å få oppleve et så stort freestyle arrangement med fulle tribuner og stor stemning!

Litt mer publikum enn på konkurransene her hjemme!
Og sikkert litt mer jobb å være stevneleder... ;)

Det ble litt vemodig og vondt da flere av Bonso's favoritt-triks dukket opp underveis, og da gikk det også ordentlig opp for meg at jeg ikke har noen freestylehund lenger. Buster har jo "konvertert" til HTM og det begrenser seg litt hva den aldrende mannen kan lære seg av kule triks... ;)

Marianne og Vikki
Vinneren, Monika Olsovska fra Slovakia
Min favoritt, Lucy Creek fra England 

Crufts var bare utrolig stort! Jeg trodde jeg hadde sett alt den første dagen, men andre dagen fant jeg to store haller til! Totalt fem svære haller hvor man kunne få kjøpt alt mellom himmel og jord til hund og eier. Så det ble jammen litt shopping også ;)


Hmm... rosa valpestæsj...?? ;)
Hvis alt går etter planen flytter det nemlig inn en liten svensk Lagotto-frøken neste uke ;)

Ideelt sett kunne jeg vel ventet noen uker til med ny valp, men så var det en ledig tispe i dette kullet som jeg hadde fulgt med på siden de ble født. Så da var det vel meningen at det skulle bli sånn... ;)

Savnet etter Bonso vil alltid være der, men jeg ser frem til å glede meg over en herlig valpetid og å lære denne, foreløpig navnløse, frøkna å kjenne :) 

Og så får vi gå for Crufts sånn etter hvert ;)

2 kommentarer:

  1. Så moro å lese fra Crufts, men mest av alt :GRATTIS med ny valp! Håper det blir full klaff. Lukke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, vi satser på full klaff :)

      Slett