Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

torsdag 18. juni 2015

To helger i Telemark

Søndag var det endelig klart for ny konkurranse - og med nå friskmeldt bil - satte vi nesa mot Telemark og konkurranse på flotte Lunde Kanalcamping. Og denne gangen kom vi oss vel frem uten motorhavari, og regnvær var byttet ut mot solskinn. Så alt lå til rette for en flott dag.

I forrige konkurranse måtte jeg jobbe ganske hardt for å få Buster med meg, så i dag skulle jeg være lur å jobbe litt mer med ham før vi gikk i ringen, tenkte jeg... Egentlig var jo det veldig dumt og helt unødvendig, for det ble jo rød sløyfe forrige gang, selv om jeg følte at det gikk litt tregt. Resultatet av min nye strategi ble at han var så gira av forberedelse og godbiter at han tok helt av da vi kom inn i ringen. Han vimsa rundt meg slik at jeg snublet i ham, og så kom vi helt ut av rytmen. I tillegg var det en del bjeffing og mas om belønning. Posisjonene ble dårlige, overgangene funka ikke slik de skulle og i det hele tatt... Hadde ingen god følelse, så en andrepremie og nummer fem av fem var helt greit. Men det var visst ikke så dårlig som jeg hadde trodd, for vi manglet bare 0,5 poeng på 1. premie og rød sløyfe. Litt surt å være så nær, da målet for dagen var den siste førstepremien for å kunne søke om mellomtittel, men vi var ikke bedre denne gangen og da er det egentlig greit.

Vi hadde uansett en fin dag med masse hyggelige freestylere :) Det ble også en god økt med Buster i åpen klasse, samt masse fin miljøtrening for den kommende danseren. Så alt i alt en veldig fin dag med et vel gjennomført arrangement i nydelige omgivelser.

Jeg glemte helt å ta bilder, men heldigvis sørget Tina Kjerpeseth Hosen og familien for mange fine bilder. Tusen takk :)

Og bildene passer godt til teksten til musikken vi danser etter, Mother's word med Kurt Nilsen :)

"I don't like thunder, I can't stand the rain..."

"And the wind kept coming strong..."

En del av "gjengen", deltagere, funksjonærer og dommere


Freestylekurs med Frida Binette

Dette var andre helgen vår i Telemark på rappen, for helgen før konkurransen var Bella og jeg observatører på freestylekurs med Frida Binette. Dette var sommerens sosiale happening, i regi av Norsk Freestyleforening. Veldig fin miljøtrening for Bella. Vi gleder oss til vi kan være med på kurs "på ordentlig".

En helt super helg! All ære til damene i Telemark som fikser og ordner :)


Tar livet med ro :)
Foto: Hanne Bache-Mathiesen Henriksen





Bella er med på grillparty :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar