Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

tirsdag 20. juni 2017

Bronsemerkeprøve

I kveld var det siste kveld på bronsemerkekurset, og tid for den store prøven. Jeg var i grunnen forberedt på at "alt" kunne skje med min lille kreative "kråke", men jeg var ikke forberedt på det som faktisk skjedde...

Bella jobbet rolig og fint, ikke noe tull og tøys underveis. Øvelsene som vi har slitt med gikk helt greit, og jeg hadde en god følelse før siste øvelse som var enkeltdekk 1 minutt. Denne øvelsen hadde vi ganske greit inne før kurset, og det har ikke vært problemer med den underveis. Men i dag... Som sagt siste øvelse, jeg har en god følelse, kommanderer henne i dekk og går ifra. Hun ligger fint da jeg snur meg mot henne, og jeg teller rolig inni meg, en og to og tre og... 20... og hun reiser seg og kommer mot meg... Og øvelsen "nulles". Vi var altså ca 40 sekunder fra bronsemerket...

Det er selvfølgelig ergelig å stryke på en øvelse som "alltid" har gått bra, men jeg har bestemt meg for å være fornøyd. Vi klarte nemlig alle de øvelsene som var nye for oss, og som vi har strevd med :)
Og det gjorde vi med ganske god margin også :) (Man må ha fem for å ha bestått)



Hensikten min med å ta kurset var å få "et spark bak" til å trene "vanlige" lydighetsøvelser, og målet var at vi i tillegg til å lære oss litt om lydighet også skulle få trent litt mer ro.  Den lille kreative frøkna mi har hatt veldig godt av å kjede seg litt innimellom. Det har vært veldig nyttig å være på trening hvor alt ikke er tjo og hopp og gøy og morsomt hele tiden. Og jeg synes vi har lært masse og fått en god grunntrening. Hun går nå greit i bånd, hun kan gå fri ved fot uten å snurre og danse, hun kan dekke uten at det betyr at hun også skal rulle rundt og hun har lært seg stå under marsj. Synes det er bra jeg :)

Nå tar vi med oss alt vi har lært og bringer det over til Rally lydighets treningen. Så får vi finpusse litt på øvelsene etter hvert, og kanskje prøver vi oss på merket igjen en eller annen gang :)

Takk for et hyggelig og lærerikt kurs til Kjersti og Catch Hundetrening! Og gratulerer så masse til de som klarte merket i dag! Bra jobbet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar