Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

fredag 15. september 2017

Å lytte til kroppen

Etter noen - for meg - travle dager gledet jeg meg til en dag uten avtaler i går. Du verden så mye jeg skulle få ordnet opp i...

Når man har kroniske sykdommer - eller som meg, et sansetap - bruker man mange krefter på helt dagligdagse oppgaver. Så det som for meg var travle dager, ville nok folk flest ha definert som rolige dager.

Men i går var det altså ingen avtaler og jeg skulle  jobbe i eget tempo uten stress og mas. Men da forsto kroppen at "Aha! Muligheter for hvile?!" Og da var det akkurat det den gjorde - gikk i hvilemodus. Jeg funket overhode ikke.

Heldigvis har jeg lært meg mye om dårlig hørsel, tinnitus, stress og slitenhet, og viktigheten av å lytte til kroppen i den lange prosessen jeg har vært igjennom de siste årene. Så da gjorde jeg det - lyttet til kroppen. Puslet litt med noen småting, leste litt, broderte litt og sov litt.

På ettermiddagen inviterte jeg gemalen med på luftetur med hundene og handle til helgen tur, med påfølgende filmkveld. Og skal man ha filmkveld blir det selvfølgelig popcorn, sjokolade og et lite glass rødt (til mor) 😊

Og det var helt ok - selv på en torsdag 😊 Jeg nøt kvelden uten å ha dårlig samvittighet for alt som hadde forblitt ugjort, og var veldig fornøyd med meg selv over at jeg klarte det!

I dag våknet jeg uthvilt og kunne starte dagen med litt oppsparte krefter og blanke ark 😊

Filmen var forresten "Lion" og kan varmt anbefales!
http://www.imdb.com/title/tt3741834/

Ha en fin dag! Og husk å lytte til kroppen! 💓😊😊


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar