Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

fredag 11. januar 2019

Vi er i gang

Ti dager er gått av det nye året og vi er godt i gang med flere av våre planer.

Vi har allerede hatt mange gode treningsøkter, og det virker som om det har vært godt å ha hatt fokuset litt vekk fra ren konkurransetrening en periode. Siden NM har vi prioritert å trene på en del nye triks, og vi har også tatt fram noen gamle som vi ikke bruker i Mary Poppins programmet. Innimellom disse nye, spennende tingene har vi finpusset litt på enkeltmomenter og kjeder. Og gledelig nok, så fungerer programmet mye bedre nå 😅

Her er en filmsnutt fra litt trening på å høre etter - få belønning for det jeg ber om og ikke alle andre sprell 😉

Og en liten filmsnutt av baklengs slalom under innlæring.


Men det er flere spennende ting på gang... Det nærmer seg første kurshelg for instruktørkurset til Røde Kors Besøksvenn med hund, og vi er også her godt i gang. Jeg jobber med første oppgave som skal være ferdig til neste uke, og kombinerer dette med å lese meg opp litt. Jeg har også vært så heldig å fått vært med en dyktig besøkshundekvipasje på besøk, for å se hvordan det foregår. Det var en fin og rørende opplevelse å se hvor mye kos og glede den lille hunden spredde. Nå ser jeg ennå mer frem til å ta fatt på denne utdannelsen, og å kunne bidra til at flere får oppleve gleden over besøk av en firbent liten venn.

Innimellom alle ting som skjer, og skal skje fremover, har jeg en viktig ting å passe på, nemlig å få nok hvile. Med mitt hørselsproblem blir jeg veldig fort sliten da jeg bruker masse energi bare på å høre, så det er viktig å sette av tid til å hente seg inn igjen. Noen dager blir derfor veldig inaktive, og det har jeg lært meg å akseptere. Det har tatt sin tid, men jeg tror jeg har blitt flinkere til å disponere tiden min, og noe må naturligvis bortprioriteres - som for eksempel husarbeid 😉

Det er også viktig å nyte de fine dagene, og komme seg ut i sol og frisk luft 😊



Ha en strålende dag og snart helg! 😊


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar