Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

torsdag 25. april 2019

Da Bella rocket til championat i Åmål...

En flott påske er over, og man begynner så smått å lande i hverdagen.

For vår del kunne ikke påsken startet noe bedre enn den gjorde. Palmehelgen var det nemlig dobbeltstevne i Åmål i Sverige, med Freestyle på lørdag og HTM på søndag. Bella og jeg var påmeldt i begge konkurransene i klasse 3 på lørdagens "Rocking Åmål".

Fredagen startet vi med en liten treningsøkt i Drammen Hundepark før vi kjørte videre mot "det store utland". Som vanlig hadde jeg beregnet god tid på turen, og selv om vi hadde flere stopp underveis var vi tidlig på plass på hotellet. Det første jeg gjorde etter innsjekk var å ta turen til konkurranseområdet, så jeg skulle slippe å kjøre meg bort på lørdag morgen. Etterpå ble det stopp i Åmål sentrum, og rusletur rundt i denne koselige byen som ligger ved Väneren.

De norske deltagerne ankom til litt forskjellig tidspunkt, så vi fant ut at vi fikk spise hver for oss denne dagen. Jeg tenkte å spise på hotellet da jeg kom tilbake etter byturen, men det viste seg at alt de hadde på menyen denne dagen var pai - som jeg med min cøliaki ikke kunne spise. Det er derfor godt man har vært ute en vinternatt før... - og jeg har alltid med meg litt "nødproviant"... Så det ble koldtbord på hotellrommet - og tidlig kvelden 😅

Fint i parken ved Väneren,
og herlig med vårfølelse og blomster 😍
Lader opp til neste dags alvor 😊
Med hundeseng og hundeteppe på gulvet,
og seng med medbragt teppe samt sengeteppe,
er det naturlig å ligge rett på gulvet...

Lørdagen startet med hyggelig frokost sammen med Ingebjørg og datteren Janne. Og ettersom jeg hadde prøvekjørt veien kvelden før, kunne jeg ankomme stevneplassen i ro og mak, og fikk rigget meg til i god tid før start og banevandring. Først ut var Freestyle klasse 1, før første konkurranse i Freestyle klasse 3 startet. Etter en pause var det klasse 2 sin tur, før vår klasse igjen skulle i ilden. Man blir veldig i sin egen boble, og det er mye å passe på - lufting, trening, kostymeskift, lufting igjen..., og helst huske å spise litt innimellom. Det er derfor ikke så lett å få sett så mye på de andre deltagerne som man skulle ønske. Men litt fikk jeg med meg, og masse flott freestyle var det å se. Og storkoste oss gjorde vi 😊

Ingebjørg og Rito "in action" 😊

Som vanlig var jeg ikke helt fornøyd med egne gjennomføringer....😉😅, og syntes vi surret litt i begge konkurransene, men jammenmeg holdt det ikke til to nye cert! Med et norsk og ett svensk cert fra før, ble dermed Bella både Norsk og Svensk Freestyle Champion på denne fantastiske lørdagen 😊😍

Jeg visste jo at hun i teorien kunne oppnå championat denne dagen, men hadde ingen forventning om å klare to cert i løpet av en dag. Så det var jo utrolig gøy at vi fikk det til😊

Og ekstra moro er det at vi havnet så høyt opp på listene. Det var tolv startende i begge konkurransene, og i den første endte vi på fjerdeplass. I den andre konkurransen kom vi på pallen, med en andreplass, bare slått av sølvvinner i VM 2018... 😀

1. plass Elisabeth og Kummin, 2. plass Vigdis og Bella, 3. plass Marie og Aston 

Og så ble det jo en utrolig morsom norsk dag, da alle de tre norske deltagerne gjorde det så bra. Skal si vi "rocket Åmål" denne dagen 💪😅😍

Annette og Milly - fikk også to cert. Milly er Norsk Champion fra før, og ble dermed også Svensk Champion.
Annette og Isa - 3. plass i Freestyle klasse 1, med førstepremie og opprykk.
Ingebjørg og Rito - 3. plass i Freestyle klasse 2
HURRA FOR OSS 💓

Tusen takk for en kjempehyggelig helg Annette, Ingebjørg og Janne! Og tusen takk til våre svenske venner for et fantastisk bra arrangement! Håper å se dere på konkurranser i Norge snart!

Annette og jeg var "på byen" og koste oss
og feiret våre to nye Champion-frøkner på lørdagskvelden 😊

Søndagen tok jeg en rolig frokost og brukte god tid på veien hjemover, med innlagte kosestopp, samt den uungårlige "Harryhandlingen"... 😱😅

Et fint turområde rett ved sentrum i Åmål.
Jentene koser seg på tur😍
Badestopp ved Ørje

Etter å ha landet etter denne fantastiske opplevelsen, ble det litt sånn "men hva skal vi gjøre nå da...". Championatet var jo noe jeg skulle begynne å satse mot nå liksom... Men - det går fort å sette seg nye mål 😊 Og nå er det utvidelse av programmet, og satsing mot å representere Norge i Nordisk og VM som gjelder.

Mål må man ha - om de er aldri så "hårete" 😅😉😇

Her er film fra den første konkurransen:

Til slutt resultatlistene for de to konkurransene, Freestyle klasse 3A og Freestyle klasse 3B:








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar