Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

torsdag 18. mars 2021

Trasig tid, men vi koser oss

Nei skal man prøve å blogge litt igjen da...? Det har vært noen travle uker siden helgen på Gol hvor Lissie var med, og denne uken har blitt litt ustrukturert og ikke veldig effektiv. Må si jeg synes det er tøft nå i forhold til Covid-19 og de strenge tiltakene. Ikke bare at man bekymrer seg for at man må utsette hundekurs - men det ligger jo en bekymring i hele situasjonen. Skal det ingen ende ta??? Vi holdt motet oppe over julen og sa til oss selv at nå går det mot vår og vaksinering, så nå blir alt bra. Men så er det verre enn noen gang! Jeg har lyst til å kunne være sammen med barn, barnebarn og foreldre på vanlig måte snart! Jeg ønsker ikke å være redd for å gå ut blant folk og ønsker ikke å være redd for at jeg eller andre i familien skal bli syke 😓 Men - vi er alle i samme båt, og jeg skal ikke klage mer over dette. Vi må bare fortsette å holde motet oppe og tro at alt snart blir bra igjen 💗

I dagens situasjon er jeg ekstra glad for at jeg har hundene å konsentrere meg om. Vi koser oss på skogsturer og med trening. Og når det gjelder trening har jeg nok å ta av. For Bella sin del er det fokus på å få sydd sammen det nye freestyleprogrammet, som ennå ikke har blitt vist i sin helhet. Vi krysser fingrene for at det i løpet av året vil være mulig å arrangere en konkurranse eller to... Når det gjelder Lissie, så har vi jo startet på valpekurs, som har blitt satt på vent nå, men vi har masse vi kan trene på på egenhånd. Og så har vi så smått startet på noen freestyleøvelser... 😉

Svansen sine kurs er selvfølgelig også blitt satt på vent, og forårsaket litt ekstra jobb. I forrige uke var det teorikveld på Zoom for to valpekurs som skulle ha sine første praksiskvelder onsdag og torsdag denne uken. Jeg regner med at de alle var rimelig klar for å starte trening av valpene sine nå, så jeg må prøve å tilrettelegge så godt som mulig. Løsningen blir da at jeg legger ut forklaringer og filmer av øvelsene i en lukket Facebook gruppe, slik at de kan starte å trene på egenhand. Og da er det jo ekstra bra at jeg har en valp jeg kan vise øvelsene med, så blir det realistisk og lettere å forklare hvordan man skal gå fram 😊 Så det er i hvert fall positivt oppe i det hele 😁

Og nå begynner heldigvis hverdagen å gå seg til. Lissie vokser og trives, og hun innretter seg fint etter husets rutiner. Renslighetstreningen har jeg hatt et litt avslappet forhold til, spesielt fordi det har vært så kaldt. Men nå har vi hatt et par perioder med litt mildere vær, og døren har kunnet stå litt på gløtt i perioder. Det har hjulpet veldig, samtidig som hun nå har fått mye mer kontroll på blæra. Jeg har faktisk fått avbrutt henne et par ganger i det hun har begynt å sette seg, og hun har holdt seg til hun har kommet ut. Så da tenker jeg at vi skal komme i mål med dette også. Hun er ellers veldig kvikk og tar tingene fort. Og hun har funnet ut at trening er gøy - så der har jeg en liten utfordring med å trene henne til å være rolig til det er hennes tur 😅

Når det gjelder sosialisering og miljøtrening føler jeg at jeg har fått gjort det beste jeg kan sånn situasjonen er for tiden. Hun er en trygg frøken som tar alle utfordringer på strak arm. For et par uker siden hadde vi to fine dager med masse inntrykk. Jeg var sjåfør for mine foreldre en dag, og da fikk vi en flott miljøtrening i Drammen mens vi ventet. Bella måtte være hjemme denne dagen, så jeg kunne konsentrere meg om Lissie. Og hun tok både lekepark, barn, bråk, sparkesykler, trafikk og stor bru med største ro.

Mye spennende å se på i lekeparken
Litt dogparkour
Går det an å hoppe over?
Ja, det gjør det! I farta!!!
Hva skjer der nede da?

Og så har vi vært på Hagefest for valper, i regi av Drammen Hundesenter. Det var en flott dag med godt tilrettelagt lek og moro. Lissie storkoste seg, og jeg hadde strengt tatt ikke behøvd å være med... 😂😂😂

På oppdagelsesferd

Foto: Gro Saugerud, Drammen Hundesenter





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar