Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

tirsdag 19. september 2023

Oslo Dog Show

Etter en fantastisk helg startet jeg gårsdagen med å sortere alle inntrykk og tanker, og fikk tømt hodet mitt i et blogginnlegg. Ordene kom lett, og teksten ble lang - og jeg var fornøyd. Så forsvinner hele innholdet mens jeg legger inn og redigerer bilder! Hodet var helt tomt etter å ha fått alt ned på "papiret", og jeg klarer ikke å gjenskape teksten. Så da blir det et helt annet innlegg, skrevet med punktliste og stikkord.

Oslo Dog Show

  • Stor hundemesse som avholdes på NOVA Spektrum på Lillestrøm (tidligere Norges Varemesse).
  • Før pandemien var navnet Dogs4All, men det er gjort noen endringer, blant annet er det ikke så stort fokus på eksteriørutstillinger. Men fremdeles et stort arrangement.
  • Krevende miljø, med store haller, masse lyder, masse folk og mange hunder tett på.
  • Det nærmeste man kommer mesterskapstrening her hjemme.
  • Store forhold gjør at hundene må være inne i hallen i bur, i stedet for i bilen som mine pleier å være i ventetiden.

Valgte å bo på hotell

  • Sparte en times kjørevei pr dag.
  • Også for å trene på å ha en hel helg med masse inntrykk.
  • Ikke bare vanlig hundetrening som må mestres om man vil satse, og dette gjelder både for hundene og meg. 
Lissie
  • Ikke konkurrert på nesten et år (Satset på Bella, samtidig som planen var å lage et klasse 2 program til Lissie).
  • Første ide til klasse 2 program er skrotet, og det tar tid med nytt. Jeg følte derfor det var på tide å la henne få litt konkurransetrening igjen, og tok fram det lille Lollipop programmet.
  • Veldig lite trening på programmet i forkant.
  • Utrolig krevende miljø, spesielt for en liten jente som kan synes ting og lyder kan være skummelt. Jeg var derfor forberedt på å bryte, og bare leke og ha det gøy i ringen.
  • Men du verden som hun koste seg 💖
  • Resultat:
    • Lørdag 1. premiering (26,80 poeng), og 1. plass av fem deltagere
    • Søndag 1. premiering (25,85 poeng), og 2. plass av fire deltagere
    • Lille stjerna 💥
Lissie sin gjennomføring på lørdag
(takk til Marianne for filming 😘)

Bella
  • Miljøsterk, så ikke bekymret for det. Men hun trives ikke spesielt godt med å ligge i bur og vente. Her måtte hun tilbringe mye tid i buret, i støyete omgivelser, mens vi ventet, Lissie trente og konkurrerte, jeg skiftet, vi ventet igjen etc Bare noen korte turer ut av buret for å trene litt.
  • Men du verden! Hvor hun taklet det! Sååå fornøyd 😍
  • Hun tullet litt med starten i NM, så vi har fokusert på å trene programmet helt fra start, for å spikre denne - og phuu det funket. Hun jobbet som en helt begge dager 💖
  • Resultat:
    • Lørdag 1. premiering (25,70 poeng), og som eneste i klassen ble det øverst på pallen 😉
    • Søndag 1. premiering (fantastiske 27,45 poeng) og 1. plass av to deltagere.
    • Kjempefornøyd!!!
    • Planen for høsten er å jobbe videre med detaljer i programmet, og høyne poengene med tanke på Nordisk i desember. Og denne helgen ga meg en skikkelig boost, og troa på at vi er på riktig vei 😊 Og vi har mer å gå på 😉
Bella sin gjennomføring på søndag
(takk til Ingebjørg for filming 😘)


Tusen takk

  • Tusen takk til alle for en hyggelig helg 💖 
  • Tusen takk til Norsk Freestyleforening for et fint arrangement 💖
  • Fikk dessverre ikke sett så mange hele program, det er konsekvensen av å stille med to hunder, da det nødvendigvis blir mest fokus på egne hunder for å prestere.
  • Miljøet er også veldig vanskelig for min dårlige hørsel, så fikk ikke vært så sosial som jeg skulle ønske. Men vi får ta det igjen 😊💖

Et lite utvalg av bilder fra helgen:
Takk til Anniken og NFF for bilder 😘
"Premiepallen" klasse 3 lørdag

Fornøyde etter lørdagens innsats

😍

Premiepallen klasse 1 lørdag
Gratulerer til Ekaterina med 2. plassen og Marianne med 3. plassen!

Premiepallen klasse 3 søndag
Gratulerer så masse med Cert til Cathrine!

Premiepallen klasse 1 søndag
Gratulerer så masse med seier til Ekaterina og 3. plassen til Cecilie








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar