Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

torsdag 7. desember 2023

Ferdig til jul?

Jeg har i gjennom flere år vært litt oppgitt over dette spørsmålet, "Er du ferdig til jul?" Spørsmålet starter gjerne å komme like tidlig som adventstiden starter. Og advent er jo egentlig "ventetiden", så hvorfor skal man være "ferdig til jul" omtrent før ventetiden har startet...? Og hvordan kan man bli ferdig så tidlig i desember, jeg synes ikke jeg er ferdig før jeg har vasket gulvet på julaften... 😅

Vel, i år er faktisk jeg også "ferdig til jul" - i hvert fall sånn nesten - og det var jeg jammen meg før 1. desember. Gaver var ferdig innkjøpt, noen allerede levert ut, julebaksten var i bokser og fryser (riktignok ikke alle syv slaga i år, men fem ble det), medisterkaker til julemiddagen er i ferdige og i fryseren, og til og med julegardinene var på plass før 1. desember. Jeg var kjempefornøyd, for så "ferdig til jul" hadde jeg ikke vært før. Så startet alle innleggene på FB, med bilder av ferdigpyntede julehjem - før 1. søndag i advent! Hva skjedde med adventstiden, hvor man henger opp lys, pynter med lilla og vasker og steller, før julepynten skal frem rett før jul...? Er visst en saga blott... Jeg har begynt å kapitulere og forstått at tidene har endret seg, men vanligvis holder jeg igjen på pyntingen. Men i år har jeg også ferdigpyntet hus så tidlig som 4. desember, nå mangler bare juletreet 😉😅

Og hvorfor har jeg vært så tidlig ute i år...? Jo, som de fleste sikkert kjenner til, skal jeg en ukes tid til Finland sånn midt oppe i "julestria" 😬 Reiser tirsdag 12. og kommer hjem tirsdag 19. - og da tenker jeg det kan være greit med noen dager å komme seg til hektene på, uten å ha alt for mye av juleforberedelser å tenke på.

Nordisk Mesterskap i Freestyle og Heelwork to Music avholdes i Helsinki lørdag 16. og søndag 17. desember (er det mulig å få det mer kliss oppe i julen liksom...). Mesterskapet avholdes i forbindelse med en stor hundemesse, Koiramessut, og hvorfor denne avholdes så sent på året har jeg ingen anelse om.

Uansett, så har det blitt en travel førjulstid for meg. Men jeg er veldig glad for at jeg har klart å komme så godt i mål med juleforberedelsene, og jeg har også klart å få holdt treningen ved like. Denne siste uken før avreise blir det ekstra innsats på trening, samt pakking og forberedelser.  

Jeg har en grei følelse når det gjelder programmet vårt, og "kjernen" i programmet funker stort sett bra. Men vi jobber med å krydre det med noen flere øvelser, time ennå bedre til musikken og få til en sikker og flytende gjennomføring. Vi krysser fingre og poter for å klare å toppe gjennomføringen vår - men om vi ikke får til det lille ekstra, tror jeg at vi uansett skal klare å komme oss igjennom på en ok måte.

Jeg gleder meg uansett masse til å reise på tur med den flotte landslagsgjengen 💖

Damene som skal på tur 😊😍




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar