Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

onsdag 6. mai 2015

Valpetrening

Det var en deilig følelse i dag da det gikk opp for meg at selv om jeg har tenkt at jeg ikke har kommet helt i gang med trening av Bella, så har jeg det mer "i meg" og trener nok mer enn jeg var klar over.

Naturlig nok har jeg hatt mest fokus på sosialisering og miljøtrening - livredd for å få en engstelig hund til - men hun er heldigvis supersosial og trygg i de fleste settinger.

Noen grunnleggende ting har jeg jo hatt fokus på siden hun kom i hus, slik som kontakt, ro og automatiske adferder. Vi har også startet på valpekurs og begynt å trene på å gå pent, og så har vi jo begynt å "snuse litt" på noen freestyleøvelser ;) 

I går hadde vi en veldig fin dag, hvor jeg fikk se at den lille treningen vi har gjort virkelig har gitt resultater. Først var hun med meg på en times møte i Oslo, og hun oppførte seg eksemplarisk. Lå delvis på teppet sitt og delvis på fanget mitt. Ikke noe mas - herlig :) Bare en velta vannskål, men litt må man jo regne med ;)

På vei hjemover hadde vi avtalt et lekemøte med Bella's kullsøster som bor i Asker. Vi var litt tidlig ute, så det ble både en liten tur i skogen og ved vannet, samt litt gå pent trening og sitt og bli med forstyrrelser på parkeringsplassen. Dyktig jente!


Kommer ikke Selma snart...?

Det var stor stas å få løpe og leke med søster Selma. De var litt usikre på hverandre med en gang, men så fort vi slapp de løs var alt greit. De fikk også selskap av en liten Rottweiler valp på 5 måneder, så det ble en veldig fin lekeøkt. 

Selma (t.v.) og Bella


Jeg fikk også testet litt innkalling og jeg må jo si det er suverent at det funker i en sånn setting. Og hun satt til og med i ro, uten bånd, og ventet mens de to andre valpene løp av gårde <3

Så alt i alt tror jeg at jeg skal være fornøyd med framdriften ;)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar