Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

mandag 5. september 2016

Seier på hjemmebane

Forrige søndag var det konkurranse på hjemmebane, i Kongsberg Hundeklubb. En herlig dugnadsgjeng, med stevneleder Nina i spissen, gjorde en kjempejobb!

Stevneleder Nina og speaker Silje har alt under kontroll.
Blide damer. Musikkansvarlig Aina til venstre og speaker Silje til høyre.
Selv hadde jeg blant annet ansvar for å sette opp PC med utregningslister til dommerpoengene. Ettersom jeg skulle konkurrere på søndag, ble PC'n klargjort og etterlatt på hytta på lørdag, slik at det bare var å koble til på søndag. Men er det mulig... det jeg ikke så på lørdag var at strømkabelen var defekt! Så da måtte jeg i hui og hast hjem og hente ny laptopp og få satt den opp før det var briefing og banevandring.
En blid dommertrio
Full konsentrasjon i utregnerteltet.
Så det ble litt travel oppladning til konkurransen, og jeg kom liksom aldri helt inn i "bobla". Under banevandringen fikk jeg fullstendig jernteppe og husket ikke programmet - og på toppen av det hele sviktet musikken min, og det kom ikke lyd fra telefonen til streamer/høreapparater... Jadda...
Fra banevandringen... :)
Vel, i ringen måtte vi jo, og som fryktet med Bella på hjemmebane, fant hun litt av hvert å jakte på i singelen. Så det ble mye febrilsk jobbing og mye bruk av target for å få henne med, og jeg hadde ingen god følelse da vi gikk av banen. Det var så mange flinke påmeldte til klassen at jeg hadde uansett ingen forventning om å få noen av de fine rosettene med Kongsberg Hundeklubb på.
Vi trosset regn og kulde og kjørte stil... Er da tross alt et sommerprogram vi har...
I farta... :)
Og så er vi framme på stranda og kan slappe av på strandmadrassen :)
En del tilfeldigheter og litt flaks gjorde at det allikevel ble vår dag. Jeg var heldig og fikk startet før regnet kom, mens noen var uheldige og fikk konkurransen delvis ødelagt av regn. Tre av fem startende ble disket, blant annet fordi hunden løp ut av banen. Så enden på visa var at vi vant vår klasse med blå sløyfe og vi fikk den gjeveste rosetten... På grunn av at vi fikk litt forskjellige værforhold, og at jeg selv manglet godfølelsen etter gjennomføringen, smakte ikke seieren så godt som den burde. Men selvfølgelig gøy å vinne, og spesielt på hjemmebanen :)

Det ble også avholdt Lucky Dip konkurranse, hvor man går på banen og må improvisere til den musikken som kommer på. Veldig gøy og skikkelig utfordrende.
Lucky Dip
Det ble som alltid en fantastisk dag med fantastiske deltagere som backer hverandre opp. Det er så gøy å være en del av dette miljøet <3 Jeg er også veldig takknemlig for at vi har så mange i freestylegruppa som stiller opp både lørdag kveld og på søndag for å være med og arrangere stevne, og ikke minst for at Nina tok på seg stevnelederoppgaven slik at jeg kunne konkurrere.

Gratulerer til alle med fine resultater - og en spesiell gratulasjon går til Aina Rønningen og Jippi som fikk sitt tredje cert og dermed Freestyle Championat. Fantastisk flinke klovner!


Takk til Line Larsen og Silje Kristine Karlsen for fine bilder!

Jammen dukket ikke lokalavisen, Laagendalsposten, opp også - og det ble reportasje og film på nett, og stort oppslag i papirutgaven :) Super reklame for sporten!

Link til filmen: http://www.laagendalsposten.no/video/tv/dyr/danser-med-hunder/v/5-64-233623

Og dette er reportasjen som sto på trykk:
Ellen-Elisabeth pryder forsiden :)



De obligatoriske "stolt matmor og stolt hund" bildene: 
Slitne og fornøyde :)
Foto: Aina Engeland
Stjerna mi <3






















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar