Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

torsdag 6. oktober 2016

De gamle er eldst

I høst har min "pensjonist" Buster kviknet litt til, og det har vært litt mer fart og iver i gamlefar. Plutselig var han litt mer treningsivrig enn han har vært på lenge. Veldig morsomt, og så inspirerende at jeg meldte ham på sesongens siste utendørsstevne, søndag 25. september i Askim. Bella var allerede påmeldt, så pytt sann - en hund fra eller til... ;) Bella i Freestyle klasse 2 og Buster i Heelwork to Music klasse 1.

Ettersom Buster sin påmelding var litt impulsiv og i siste liten, hadde jeg ikke så god tid på forberedelsene til konkurransen. Posisjonene hadde jeg ikke tid til å pirke på, så jeg valgte å jobbe litt med overgangene, å få litt mer fart i de - så han ikke ble stoppende midt i slalåmen. Jeg fant også ut at jeg ville prøve å få ham litt "opp" ved å belønne med lek. Han har aldri vært noe glad i å leke, men jammen klarte jeg ikke å få ham litt interessert. Jeg brukte for første gang lek som oppvarming før vi skulle inn i ringen.

I tillegg til Kreativ Lydighet var det også stevne i Rally Lydighet, så det var masse folk og mye liv og røre. Noe som jeg begynte å bekymre meg litt over da jeg ankom stevneplassen. Min gamle, stae og nysgjerrige terrier hadde tross alt ikke vært i konkurranseringen på et år - ville han følge med meg, eller ville han stikke ut av ringen...?

Når det gjaldt Buster skulle det vise seg at jeg ikke hadde noen grunn til bekymring :) Flinke gutten min fulgte meg fint rundt i ringen. Han hang riktignok litt etter i posisjonene, og jeg brukte litt target i overgangene for å få ham med, men ingen stopp, ikke noe snusing, ikke noe hopping og ikke noe masing om at nå er det på tide med belønning! Er så stolt av gamlefar! Og den største bonusen var rød sløyfe, og siste 1. premien i boks for å få mellomtittelen HTM1. Da gjør det ikke noe om man blir nummer fire av fire startende :)

Venter på premieutdelingen.
Hurra! Rød sløyfe!!! :)
Såå glad og fornøyd! :)
Best å holde seg litt unna pallen,
da Buster begynte å bølle med hunden på tredjeplass ;)
Alle foto: Jessica Karlgren

Når det gjelder Bella, ja hva skal man si...:)  Dagen før konkurransen ble hundene liggende mye på lading, da de tobente i huset hadde en travel dag. Og da vi entret ringen, viste det seg fort at Bella var type "overoppladet"...  Det var en overlykkelig og superivrig Lagotto-frøken som var i full fart hit og dit - og en liten tur ut av ringen førte til disk. Men i følge dommeren ble det "disk til konkurransens gladeste hund" - så det er vel også noe å ta med seg ;) Note to self: Sett av tid så Bella kan kvitte seg med litt overskuddsenergi neste gang :)

Som avslutning stilte Bella og jeg også i åpen klasse. Bilder: Siri Bjoner

Det ble som alltid en strålende dag på stevne i Askim. Takk til Indre Østfold Hundeklubb samt alle hyggelige freestylefolk, i mange forskjellige roller, som gjorde dagen så fin! :) Og tusen takk til Hanne Bache-Mathiesen Henriksen som sørget for å få oss filmet! :)







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar