Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

torsdag 16. februar 2017

Freestylehelg i Gøteborg

Da var konkurranseåret 2017 i gang 😊 Forrige helg var det stort stevne i Gøteborg, og Norge stilte med 6 ekvipasjer med totalt 16 starter! Freestylemiljøet i Sverige er mye større enn i Norge, og det var veldig mange påmeldte. Det var også dobbeltkonkurranse, og Bella og jeg var påmeldt i begge konkurransene i vår klasse. Heelwork to Music ble arrangert på lørdag og Freestyle på søndag, to heile, lange dagar til ende 😊

Ettersom vi ikke skulle starte før på søndag, og det så ut til å kunne bli en veldig lang dag, valgte jeg å reise nedover på lørdag morgen og være over til mandag. Deilig å slippe å sjekke ut på morgenen før konkurransen, og ikke minst herlig å kunne slappe av på rommet etter dagens dyst.

Ferden startet hjemmefra kl 8 på lørdag morgen, og vi ankom konkurranseplassen i tide til å få sett alle de norske ekvipasjene i Heelwork, samt gjøre oss litt kjent på stedet.
Vel framme og klar for en helg med denne herlige gjengen:)
Foto: Mari Nagel-Røkholt

Lørdag kveld var det klart for sosialt samvær, og det ble vel ikke helt som vi hadde sett for oss. Hotellrestauranten var nemlig fullbooket, og det samme var andrevalget vårt for spisested. Det fristet ikke mye å skulle reise rundt for å finne et sted, og vi hadde jo også hunder med oss som enten måtte bli igjen på rommet eller ligge i bilen. Vi valgte derfor å bestille pizza og satt så fem stk rundt/i en dobbeltseng og spiste hver vår pizza. Koselig det også da 😊 Til og med baren var full på kvelden, men det passet vel egentlig bra for mitt vedkommende da jeg var ganske sliten etter lang reiseveg og mye inntrykk. Så da ble det et halvt glass rødt på rommet før både Bella og jeg sovnet som en stein.

Koselig med hundevennlig hotell og
overraskelse til den firbente vennen :)

Søndag var det da vår tur. Jeg hadde ikke forhåpninger om de store resultatene, den siste tidas dårlige oppkjøring med innbilt svangerskap og valper tatt i betraktning. Jeg hadde også hatt problemerer med å få spikret programmet helt, og det ble gjort endringer helt til det siste, så programmet satt ikke slik i ryggmargen som det burde. Men vi tok det som trening. Og jeg vet jo hva jeg må jobbe med. Når vi kommer i konkurranseringen og det blir mer alvor, klarer jeg ikke å gi tydelige nok signaler/kommandoer, og Bella benytter da anledningen til å kjøre sitt eget løp. Jeg ser også på filmen at hun stopper litt opp underveis og ser på meg - hun lurer vel egentlig på hva hun skal gjøre og så klarer ikke jeg å fange det opp raskt nok og geleide henne videre.


Første konkurransen vår var det mye løping rundt omkring og hun gjorde også øvelser som ikke var tiltenkt programmet... I andre konkurransen får vi gjort ganske mye av det vi skal, men det blir alt for mange stopp og vi får ikke flyten. Og en kjede som har vært favoritt på hjemmebane, funket plutselig ikke. I tillegg surret jeg og glemte programmet litt underveis, så det ble litt repetisjoner av ting vi allerede hadde gjort. Men en fin treningstur i ringen ble det da 😊

Alle bilder: Mari Nagel-Røkholt
I første konkurransen havnet vi sist, med 21 poeng. I andre konkurranse fikk vi 22,3 poeng og ble nummer 8 av 10. Og så fikk vi masse gode tilbakemeldinger fra dommerne, bl.a "en glad og lykkelig hund, herlig energi når vi hadde flyt, bra programide og planlegging, utmerket valg av momenter som passer hunden". I den andre konkurransen fikk vi faktisk "bestått" og vel så det i både "innhold" og "tolkning av musikk" av begge dommerne. Men forståelig nok ikke så høye skår på gjennomføringen.

Selv om vi ikke oppnådde de helt store resultatene hadde vi en veldig trivelig tur sammen med herlige to og firbente! Det ble masse nyttig miljøtrening, og Bella og jeg koste oss veldig, og det er jo det aller viktigste. 😊

Tusen takk for turen til hele gjengen! Dere er supre! Freestylemiljøet er bare helt fantastisk! Så mye støtte og gode ord, og folk som oppriktig gleder seg på andres vegne! 💓

Noen kom hjem med heder og ære - cert, rosetter og opprykk - mens andre kom hjem med vissheten om å ha pushet noen grenser og skaffet seg noen nye erfaringer. Og det er fint det også 😊

Stor takk til Eirin Bryde Brunsby som filmet! Kjempenyttig å kunne analysere i ettertid! Dette er fra den andre konkurransen vår.

Jeg fikk ikke tatt så mange bildene selv, men her er ett av herlige Emil i Lønneberga 😊

Søndag kveld var det hjemreise for de andre og jeg ble igjen alene. Ettersom vi ikke fikk vært i restauranten på lørdag tenkte jeg å prøve tilbudet på søndag. Hadde liksom gjort meg fortjent til det, syntes jeg... Men... søndager var restauranten stengt... Jammen godt man har vært ute en vinternatt før, og vet å proviantere når man skal på tur... 😜
Søndagens middag...

Hvor lang er en sliten Lagotto...? :D
På hjemvegen var vi veldig heldige med et av stoppene og dumpet bort i et av UNESCOs verdensarv steder, helleristningene i Tanum. Et flott og velholdt område med fine turmuligheter.

Takk for turen Bella! 💓

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar