Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

onsdag 5. juni 2019

En koselig helg med dårlige resultater

Denne våren/forsommeren har vært utrolig travel og det har derfor blitt lite blogging. Jeg får ta en liten oppsummering senere om alt som har rørt seg ... Men nå litt om sist helg...

Selv om det har vært travelt, har vi selvfølgelig trent litt freestyle. Det vil si jeg har hatt fokus på innlæring av nye triks, da det har vært lettest å få plass til i kalenderen. Det har ikke vært så mange muligheter til å trene konkurranserettet, og det skulle vise seg å straffe seg i helgen. Da var Bella og jeg på trippelstevne i Kreativ Lydighet i Fredrikstad. En utrolig koselig helg på alle måter, men i ringen gikk det ikke fullt så strålende.

Etter at championatet var i boks måtte jeg jo tenke fremover og satse mot nye utfordringer, og vårt Mary Poppins program skal utvides med en ny start og få noen små endringer underveis. Jeg var litt usikker på hvordan den nye starten skulle gå, da vi dessverre ikke kom i mål som håpet. Men jeg tenkte at om vi surrer med starten, så er nok frøkna på med en gang den vanlige starten kommer. Så feil kan man ta... Bella syntes den nye starten var en særdeles dårlig ide og ble kjempefrustrert, og i tillegg ble hun superoppgitt over at det ikke vanket belønning. Det er straffen for å ha hatt fokus på nye triks og hyppig belønning... 😟

På fredag måtte jeg diske oss og sette meg ned for å roe henne, før vi gjorde deler av programmet. På søndag gikk det litt bedre, men jeg måtte også da ta noen stopp for å roe henne, men uten å diske oss. Vi fikk gjennomført på et vis, men det ble mye surr og blå sløyfe som forventet. Med to startende i klassen ble det allikevel pallplass - nummer to av to 😁😂

Fikk til litt da... 
Trenger litt kos...
Gratulerer til Marianne og Nyx med førsteplassen!
Bella fikk velge premie selv,
og det ble selvfølgelig leke i stil til selen. ;)

Men om ikke våre starter gikk så bra, var det en helt fantastisk helg. Det var latter, tårer, gåsehud og masse glede og fantastiske resultater. Dette må jo være verdens beste hundesport og miljø, da folk rundt ringen gråter av glede når noen som har trøblet en stund endelig lykkes 💓 Gratulerer så masse til alle som virkelig fikk det til denne helgen!

Lørdag koste jeg meg på orkesterplass bak dommerbordet 😊 Selv om man også her skal prestere, var det godt å ha en dag fri fra prestering på innsiden av ringbåndet. Det er så gøy å se alle de flinke ekvipasjene, og nå tror jeg sporten går en spennende tid i møte - med mange nye i ringen, samt mange på vei oppover i klassene. Kan ikke bli bedre enn det 👍😍

Bak dommerbordet med Sidsel og Hanne, samt poengutregner Annette
Fornøyde dommere med flotte dommergaver :)
Her skal det bli egenpleie :)

Slike helger består jo ikke bare av konkurranse, men er også en hyggelig og sosial setting. Veldig koselig å treffe dere alle 😘 - selv om jeg nok mange ganger er litt fjern og i min egen boble på stevneplassen... 😅 Det er også veldig koselig å kunne slappe av med to og firbente venner utenfor konkurranseområdet. I år ble det hyggelige turer med Ingebjørg og Rito, både på morgentur på festningsområdet og på kveldstur i Gamlebyen. Takk for godt selskap 😘

Morgentur på festningsområdet
Vi fulgte ikke helt kleskoden... 😁


Kveldstur i Gamlebyen
Radarpar på tur :D 
Greit å bli advart...
Og her var de :)
Høner og hane i gata :D

Mat må man også ha :)

Tusen takk til alle "involverte" for en super helg! Og en spesiell takk til den fantastiske stevnegjengen i Fredrikstad og Omegn Brukshundklubb. Et veldig bra arrangement, tre hele dager til ende. Flotte områder, profft tilrettelagt, kiosk (til og med glutenfrie alternativer!!), flotte dommergaver, flotte premier... Helt topp alt sammen! Dere er bare helt supre! Gleder meg til neste gang 😊

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar