Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

onsdag 16. februar 2022

Landslagsplass 2022

I går kom bekreftelsen på at vi har fått landslagsplass også i år 😊😍 og jeg gleder meg veldig til å reise til Danmark i november og prøve å forsvare Norges ære i Nordisk mesterskap 😊

Jeg valgte i år å bare søke om plass på laget for Nordisk Mesterskap. Systemet er slik at man selv søker på de mesterskapene man ønsker å være med i. Man trenger altså ikke å binde seg til å være med på alle mesterskapene som deltager på landslaget. Det kan være mange grunner til at man ikke ønsker å være med på alle, og for egen del blir det bare Nordisk som passer for oss i år.

Men jeg skulle jo så veldig gjerne ha vært med til VM også. Under VM i 2019 ble jeg informert om at neste års VM skulle avholdes i Paris på sommeren, og jeg startet umiddelbart å planlegge ferien rundt dette mesterskapet. Men vi vet jo alle hva som skjedde i 2020, og VM ble naturlig nok avlyst. Og når det nå skal arrangeres i 2022, følte jeg ikke at jeg er god nok til å søke landslagsplass for dette mesterskapet, da det skal avholdes allerede nå i april. Vi har jo som jeg har skrevet mye om, rotet det litt til i denne pandemien, og vi har noen ekstra utfordringer å jobbe med. I tillegg må jeg jo også innrømme at jeg har sittet veldig på gjerdet i forhold til om det er tilrådelig å reise igjen, og om jeg tør å bevege meg ut i Europa allerede nå.  Nå ser det jo ut som om verden beveger seg sakte mot normalt igjen, men avgjørelsen er tatt - og jeg får bare slå meg til ro med at sånn ble det. Jeg ønsker Jessica og Maria en super reise og all mulig lykke til i VM! De jentene er jeg sikker på kommer til å forsvare Norges ære med glans 💖 

Selv skal jeg legge meg i hardtrening fram mot Nordisk, og først og fremst skal jeg prøve å snekre sammen et nytt program. Det er mye jobb, og det tar tid å lage et nytt program til klasse 3. Øvelser, historie og bevegelser skal passe inn til musikken og det er høye krav i klassen. Man må også finne plass til mange forskjellige typer øvelser. Det skal blant annet være forskjellige høydenivåer, endringer i tempo, selvstendig arbeide og avstandsarbeid. Og dette skal da settes sammen til et program på maks 4 minutter. Jeg har musikken og ideen klar, men er usikker på om jeg får det til slik jeg har tenkt. For tiden hører jeg masse på musikken og prøver å se for meg hvordan vi kan gjøre det. Samtidig finpusser vi på noen øvelser jeg tenker vi skal prøve å få med. Men det er en veldig lang vei fram til endelig resultat...

Jeg har derfor funnet ut at jeg må ha en plan B, om jeg ser at vi ikke rekker å komme i mål. Planen er da å gjøre om litt på sommerprogrammet. Kanskje kan jeg klare å fortelle historien uten å lage så mye ut av den delen som er vanskelig for Bella? Kanskje jeg bør kutte litt på musikken? Jeg skal sette meg med musikkmiksingen og se hva jeg kan klare å gjøre ut av det.

Uansett, årets fokus blir rettet mot Nordisk i 2022, og kanskje vi kommer oss til VM i 2023?






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar