Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

torsdag 1. desember 2022

Ferden går videre

Etter at Nordisk ble avsluttet på søndag og de andre reiste hjem/videre, hadde jeg en ekstra natt for å lande, og samle krefter til to lange kjøredagen mot Stuttgart.

Vi kom oss greit av gårde mandag morgen, og endte opp med å kjøre 60 mil denne dagen. Været passet bra til å tilbringe dagen i bilen, og hundene hadde behov for en avslapningsdag. I utgangspunktet tenkte jeg å ha to stopp på veien, da jeg hadde tid til det, men det var greit å gjøre unna noen mil denne dagen, og heller komme en dag tidligere fram til Stuttgart.

Vi stoppet for overnatting i Gøttingen, byen jeg også stoppet i på vei til VM i 2019. Den ligger midt mellom Kiel og Stuttgart, så passer spesielt godt om man kommer med ferje. Nå var jeg jo allerede i Danmark, så da ble det noen ekstra mil på første etappe.

Hotellet i Gøttingen var helt greit, da jeg endelig kom meg dit. Det viste seg at det lå i et meget trafikkert område, i et kryss, og Tyskerne er vel ikke spesielt kjent for å kjøre sakte… Det ble tre runder rundt hotellet, og noen avveier, før jeg endelig fant innkjørselen til parkeringen 😅

Neste dag hadde vi bare 40 mil å kjøre, så da tok jeg meg tid til en stopp underveis. Valget falt på middelalderbyen Fulda, og her fikk vi vært litt turister.

Kanskje dumt å bruke tid underveis, spesielt fordi det på denne årstiden blir fort mørkt. Jeg burde jo ha lært etter å ha kjørt rundt i mørket i Gøttingen kvelden før. Vel, 7ern nedover gikk fint, og avkjøringa fra motorveien gikk fint i rushtrafikken. Men da avkjøringa delte seg i tre var jeg lost… havnet i feil fil, og med den trafikken i full fart var det bare å følge strømmen… Det tok meg nok en ekstra time, og jeg holdt på å gi opp, da jeg endelig fant en «bakvei» utenfor motorveier. Phuuu… godt å lande på hotellet. Og godt å ha en ekstra avslapningsdag før EOC startet torsdag.



Når du ber Google om hjelp til å finne nærmeste bensinstasjon…😂


God morgen fra Gøttingen 😊

Gamle bymuren i Fulda





Utsikt fra en bensinstasjon underveis 😊



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar