Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

lørdag 2. september 2023

Høstens planer


Så er vi godt i gang med hverdagen, etter en alle tiders sommerferie. Ferien ble i år, som i fjor, tilbragt på bobiltur i Europa. Mens vi i fjor konsentrerte oss om den østre siden av Tyskland og videre nedover til Italia, var hovedmålet i år Frankrike og spesielt kysten av Bretagne og Normandie. En helt fantastisk tur, og vi ønsker å oppleve mer av Frankrike på denne måten. Men ferien får eventuelt bli et eget innlegg. Nå er det tid for å se fremover 😊

Vi "lurer" oss til litt trening mens vi er på sightseeing 😍

Jeg var ganske sliten av hardkjøret før sommeren, og var veldig klar for å legge lista litt lavere når det gjaldt Bella. Derimot skulle jeg ha fokus på Lissie, og å få henne oppover i klassene. Men nå hender det jo at planer forandres... Ja, Lissie skal få mer fokus, men i tillegg klarte jeg ikke å si nei til landslagsplass for Nordisk i desember, så det blir i tillegg fokus på forbedring av programmet til Bella også 😅

Vi startet høstens trening med deltagelse på kurs i vakre Lunde. Andre kurset i sommer med dyktige Pernilla Pöikieniemen, og som på forrige kurs var det Lissie som fikk mest fokus. Det ble veldig lite trening i ferien, og jeg hadde ikke fått jobbet så mye med det jeg hadde planlagt etter første kurs. Men det ble et par intensive treninger og planlegginger i siste liten for å se hvordan vi lå an, så vi hadde noe å "komme med" på kurs nummer to 😅

Kurs i Sluseparken 😍

Vi fikk god hjelp til videre trening, samt at jeg også benyttet anledningen til å få litt hjelp på noe jeg står fast på i Bella sitt program. En meget hyggelig og nyttig helg.

I tillegg til at Lissie skal i gang med trening av nytt program, som etter hvert skal brukes i klasse 2, skal hun også gå Nosework kurs i høst. Vi er nå godt i gang med den første treningen, og jeg tror dette blir en fin aktivitet ved siden av freestyle treningen.

Denne høsten er det faktisk mange konkurranser i Norge, og jeg skal prøve å få vært med på så mange som mulig. Og jeg håper at deler av Lissie sitt program skal bli ferdig, så vi kan få testet ut starten av det i klasse 1 i høst. Men for at hun i mellomtiden skal få litt konkurransetrening har jeg børstet støv av Lollipop programmet, og kommer til å kjøre det de første konkurransene. 

Men aller først skal Bella og jeg stille i NM - i morgen 😅 Som alltid... - ikke helt der jeg hadde håpet, men vi skal gjøre vårt beste. Det er så utrolig moro at vi nå er flere i klassen, og det kommer til å bli kamp om pallplassene i år 💪😄

Det blir også konkurranse for klasse 1 og 2, men Lissie er ikke påmeldt i morgen. Hun skal derimot få prøve seg på Trikseprøven.

Nå skal dagen nytes, og det skal lades opp på best mulig måte til morgendagens alvor 😊 Heia oss! 💥💕


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar