Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

mandag 4. september 2023

Norgesmesterskapet 2023

I dag er det hviledag i heimen, etter en hel dag i Drammen Hundepark i går. Bella var deltager i NM i Freestyle, og Lisse gikk opp til Trikseprøve 1. Og jeg er så fornøyd med de begge 💕

NM kom litt brått på i år... Jeg var utrolig treg til å komme igang med ordentlig trening etter ferien, og plutselig var det bare et par uker igjen til NM 😬 Ikke det at vi ikke har trent, for det gjør vi jo "støtt og stadig", men ikke alltid veldig godt planlagt. Vi har jobbet en del med nye øvelser og forbedring av gamle øvelser, men som alltid er det trening av hele/deler av programmet til musikk det skorter på. Jeg hadde planlagt noen gode treningsøkter sånn på tampen, hvor vi skulle kjøre til musikk. Men - surprise... - så ble det helt uventede detaljer det måtte fokuseres på. Bella hadde i løpet av sommeren helt glemt bort hva "rulle" og "gå rundt" var, altså starten på programmet vårt... Erre mulig lissom... 😅😂

Til tross for intensiv trening på dette de siste dagene, funket det ikke i konkurransen. Så da sitter jeg der, rett foran dommerne og roper "RULLE" og "RUNDT" uten særlig reaksjon hos frøkna... Men ettersom jeg hadde en anelse om at dette kunne skje, hadde jeg en plan B. Så da jeg forsto at det var full stopp, reiste jeg meg og gikk bort til henne og fortsatte programmet derfra. Det var ganske mye treghet og vegring i starten av programmet, men heldigvis ikke noe særlig full stopp, ingen frustrasjon - og heldigvis ingen bjeffing 😅 Vi får ta med oss det positive 😍

Sånn sett bort i fra dette tullet i starten, jobbet hun veldig bra og vi fikk til en grei flyt. Vi fikk også til litt bedre timing til musikken enn tidligere noen steder, samt forbedring av noen øvelser vi har slitt litt med. Så noe positivt var det. Men jeg ble allikevel veldig overrasket over at vi fikk så gode poeng! Totalt 25,40 😁 Det var selvfølgelig utførelsen som trakk ned, men i "Vanskelighetsgrad" og "Musikk og fortolkning" var det 8ere og 9ere 😍 Dette er jeg utrolig godt fornøyd med 😊

Det har kommet til noen sterke konkurrenter den siste tiden, så jeg visste at det var veldig små sjanser for å havne på toppen i år. Og jeg visste også at det ville bli kamp om å komme på pallen i det hele tatt. Så målet var å kapre den tredje plassen på pallen, og jeg er kjempefornøyd med at vi klarte dette 😍


Her er bilder fra NM pallen i FS og HTM. Gratulerer spesielt til Cathrine og Stine som Norgesmestre, men også så masse til alle de andre deltagerne, både på og utenfor pallen! Vi er gode! 💖

Norgesmester i FS Cathrine og Keavy,
Sølv til Hanne og Poppy
Bronse til Vigdis og Bella 😊
Norgesmester i HTM Stine og Unik
Sølv til Marianne og Nyx

Dommerne fra venstre:
Eleonor Mattsson (Sverige)
Sidsel Andresen og Ine Rosland

Etter at NM ekvipasjene var ferdig ble det premieutdeling, og etterpå var det konkurransestart for klasse 1 og 2. Det var så deilig å få landet NM plasseringen tidlig, for så å kunne slappe av og nyte resten av dagen. Koste meg med å se alle de kommende stjernene i klasse 1 og 2 😍

Etter de offisielle klassene var det klart for den uoffisielle Trikseprøven. Her er det ingen plassering, kun bestått/ikke bestått. Det er ti øvelser, og man må ha et gjennomsnitt på minimum 3 poeng for å bestå. Maks mulige poeng er 5, og Lissie fikk 4,83 😍 Litt trekk fordi hun la inne et par ekstra øvelser underveis 😂 Lille snupp 💖

Med dommer Mari

Tusen takk til Norsk Freestyleforening for et strålende arrangement 💖

Flott premiebord
Marianne disker opp



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar