Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

onsdag 2. mars 2016

Snart konkurranse

Du verden som tiden flyr! Da jeg blogget forrige gang virket det som en evighet til første konkurranse, men nå er vi der snart - bare en drøy uke igjen.

Jeg gleder meg veldig til å prøve Bella i konkurranseringen. Nå skal jeg prøve å "skynde meg langsomt" (noe jeg ikke er særlig god på...). Bella's første program er derfor ganske enkelt, og helt uten rekvisitter, slik at jeg har minst mulig å huske på. Vi skal danse og kose oss, og så får vi se om hun lever opp til musikken, og blir en "Dancing Queen" :)

Det har blitt lite med trening på hundeklubben i vinter, jeg har feiget litt ut og heller prioritert innetrening. Vi har vært en del i Drammen Hundepark på dagtid, og dette er super trening. I tillegg til å trene triks og freestyle har vi hatt mye rotrening - og er det noe frøkna trenger så er det det ;) Motor har hun bra med, men det å kunne slappe av og kjede seg litt er det verre med. Men det kommer seg :) Jeg har en drøm om at jeg kan beordre henne i dekk, gå i fra, gå inn i ringen og sette fra meg rekvisitter og gå tilbake til en fremdeles liggende hund... Jeg synes det er så flott å se på de som får til det, men det kommer ikke av seg selv, så det er bare å trene.
Ro-trening i Drammen Hundepark
Buster er også med og trener på å ikke bråke ;)
Forrige uke var det Kongsberg-marken, og da passet det bra med litt miljøtrening. Karuseller og høy musikk, men Bella var helt uanfektet. No big deal :)
Skal vi bare stå her eller...? Kan vi finne på noe?
Vi har selvfølgelig også vært masse ute i vinter - på tur i skog og mark :)
Buster i farta!
Bella i farta!
Tjo og hei :) Ikke alltid lett å ta bilde av turbojenta :)
Buster er "gal" :)

Og på bytur, som her hvor vi trener sitt og bli utenfor Krona.

I tillegg er Bella under utdanning til demohund hos Svansen Hundeskole :) Og så langt går det veldig bra, dyktig jente <3

Men det aller viktigste er å se at frøkna er glad, nysgjerrig og trygg - det lover bra for fremtiden <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar