Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

mandag 4. april 2016

Opprykk - hurra!

Lørdag 2. april var det duket for ny konkurranse i freestyle - og jeg svever ennå på en rosa sky :D

Bella, 14 måneder, har konkurrert kun to ganger i sitt liv og resultatet er to røde sløyfer (1. premier) og allerede opprykk til klasse to! I tillegg ble det denne gangen gull og topplassering i klassen :)

Det sies at det skal bare være for gøy - "ha det gøy i ringen", og det har vi jo. Men jeg må jo innrømme at det er ekstra gøy at det blir resultater av treningen ;) Og etter noen år til og fra og med diverse resultater for gutta mine, er det veldig moro med en liten frøken som ser ut til å takle konkurranseringen og får vist hva hun kan også i vanskelige situasjoner.

Foto: Merete Greaker
På grunn av at vi er midt i en flytteprosess har det blitt lite trening før denne siste konkurransen, og jeg følte at programmet ikke satt slik i ryggmargen som det burde. Og det viste seg at den følelsen stemte, for sånn midt i programmet datt jeg helt ut og husket ikke hvor jeg var :p Resultatet var selvfølgelig en ukonsentrert hund som tok til å snuse litt rundt seg. Jeg måtte bare hive meg rundt og improvisere så godt jeg kunne for å få henne med igjen. Og Bella jobbet som en helt med sin susete fører. Jeg hadde ingen god følelse da jeg gikk av banen, for vi fikk jo ikke gjennomført programmet slik det var planlagt. Til tross for mange gode tilbakemeldinger fra medkonkurrentene hadde jeg ingen tro på den røde sløyfa. Overraskelsen var derfor stor da jeg sto igjen som sistemann og ble ropt opp som vinner, og attpåtil med opprykket i boks. Hurra, hurra, hurra!!! :D

Dommerpoengene denne gangen ble:
Dommer 1: 7,6 - 7,8 - 7,8
Dommer 2: 7,8 - 7,8 - 8,0
Sluttpoengsum: 23,40

Fine premier :)

Selv om vi fikk opprykket denne gangen kommer vi nok til å holde oss litt i klasse 1. Greit med litt mer konkurransetrening før neste klasse, og så hadde det vært moro å tatt med seg mellomtittelen også.

Uansett gleder jeg meg veldig til å lage nytt program med tanke på klasse to, og til å trene inn nye kule triks :) Jeg har en ide til nytt program, men nå sysler jeg litt med tanken på å ta fram Bonso sitt gamle "summer holiday program". Jeg har hele tiden følt at det ville bli vanskelig, for det var Bonso og min "greie", men nå synes jeg at Bella har gjort seg fortjent til det. Jeg tror det vil passe henne bra, og det hadde jo vært moro å få vist litt mer av programmet og ideene mine. Vi får se når musikken tas fram igjen, om jeg føler det er riktig.

Her er film - "Bella, the Dancing Queen" ;)

Takk til Aina Rønningen for film :)

Og takk til Norsk Belgisk Fårehundklubb, Oslo/Akershus for et flott stevne! Og selvfølgelig takk til dere alle supre mennesker i miljøet som støtter opp og gjør denne sporten til verdens beste! <3






2 kommentarer:

  1. Veldig bra, Vigdis! Fin flyt! Fantastisk ung freestylefrøken du har :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Oi, har visst ikke sett denne kommentaren, før... Tusen takk, Aina! :)

      Slett