Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

tirsdag 12. juli 2016

Bellas debut i klasse to

Da var det endelig ferie, og jeg har installert meg under parasollen på campingen, klar for å komme ajour med blogginga. Det har vært en hektisk innspurt før ferien, og siste uken har jeg prøvd å få med meg litt av Kongsberg Jazzfestival, samtidig som jeg har pleiet en ergelig forkjølelse. Men nå ser alt så meget bedre ut, forkjølelsen er på retur (forhåpentligvis), vi er på plass i Stavern og sola skinner :)

Den viktigste oppdateringen på hundefronten er rapport fra Bellas debut i klasse to. Etter at vi fikk den tredje røde sløyfa i klasse en, kastet jeg meg ut i det og meldte oss på i klasse to i Lunde den 19. juni. Det var jo langt fram, og vi hadde god tid til å øve inn programmet... tenkte jeg... men så er det noe med den tiden, da... Så på morgenen konkurransedagen følte jeg at jeg vel hadde vært noe i overkant optimistisk.

Den siste tiden før konkurransen dukket det opp en del utfordringer med programmet. I tillegg til at slutten ikke satt helt som den skulle ennå, hadde vi også fått problemer med starten, hvor hun skal stå med forlabbene på bøtta og "virre" rundt. Dette er en øvelse hun har kunnet lenge, og jeg har ikke forstått hvorfor den ikke er særlig populær lenger. Heldigvis var vi på en toppers freestyletrening i Horten noen dager før konkurransen, hvor en klok dame (takk, Astrid! ) spurte meg om den bøtta ikke var litt for liten til henne. Selvfølgelig!!! Hun fikk jo nesten ikke plass til potene lenger! Snakk om sløv trener! Den lille bøtta funka jo fint da hun var liten, men jeg så jo tydelig nå at hun har problemer med å få plassert potene på den. I tillegg var den litt glatt. Så da ble det innkjøp av ny bøtte og skliunderlag, og så ble det mekket i siste liten.

Vi rakk å trene litt på å stå på bøtta, men vi fikk ikke trent inn sekvensen hvor hun skal hoppe mellom mine ben og så løpe rundt den. Det er tydelig at ei bøtte ikke bare er ei bøtte... for å løpe rundt den ble ikke noe tema i konkurransen - den bøtta skulle bare stås på.... ;) og det var jo det vi hadde trent på :)
Vi er klare! (Med ny bøtte :))
Foto: Eva Byrkjeland
Her er bilde fra treninga i forkant av konkurransen -
med den lille bøtta :)
Foto: Anniken Jensen

Programmet ble litt til underveis, med noen nye øvelser flettet inn av frøken Bella :) Hun er i hvert fall ivrig og kreativ, det skal hun ha ;) Selv om det gikk litt over stokk og stein, hadde vi det gøy i ringen. Og det er gull verdt å ta med seg fremover at frøkna holder i et to minutters program, med full fart og engasjement.

Men vi må nok jobbe litt med stimuluskontroll fremover, slik at vi får vist programmet slik det egentlig er ment å være ;)

Her er dommernes poeng, og de er jeg veldig fornøyd med - alt surret vårt tatt i betraktning.
(Utførelse - Innhold og vanskelighetsgrad - Musikk og fortolkning)
Dommer 1: 7 - 7,3 - 8
Dommer 2: 7,5 - 7,8, 7,8
Sluttpoengsum: 22,70 og det holdt til en andrepremie og nummer fire av fire startende :)
En grei bekreftelse på at vi er på rett vei.

Nå skal vi kose oss med turer på kyststien, bade, slappe av - og selvfølgelig ta noen treningsøkter innimellom. Og så blir det kurs i NFF's regi i slutten av måneden. Det gleder jeg meg veldig til.

Så blir det spennende hvordan det går på neste konkurranse, som er på hjemmebane i august. Vi gleder oss i hvert fall til en ny stevnedag med verdens beste hundefolk :)

God sommer til dere alle!

Fra avslutninga på programmet -
vi legger oss ned på strandmadrassen for å slappe av :)
Foto: Eva Byrkjeland





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar