Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

tirsdag 21. februar 2017

NKK utstilling Bø

Søndag var det NKK utstilling i Bø, og ny jakt på storcertet 😊

Etter Gøteborgturen var fokus på å få henne i utstillingsform pelsmessig, samt benytte de planlagte treningene til ringtrening. Det startet bra, og jeg fikk badet og grovklipt etter planen, men så ble jeg satt ut av feber og forkjølelse. Håpløst å "stå på hodet" og klippe med tette bihuler.  Det ble derfor panikk-klipp på fredag og lørdag, og jeg måtte klippe slik jeg var mest komfortabel med. Det ble derfor mer sportsklipp enn utstillingsklipp.

Så utgangspunktet var ikke det aller beste, og jeg hadde vel egentlig gitt opp allerede før vi entret ringen. Jeg var helt i tåka og vi hadde jo måttet droppe alt av trening siste uka, så jeg glemte å stille henne opp og hun var ganske urolig og ville helst sette seg. Det var to dommere og de var veldig nøye, mye sjekking av tenner og pels, men hun oppførte seg heldigvis veldig bra og lot de kjenne og sjekke uten noe tull.

Det ble Excellent og nummer to av to i klassen, så da var det "game over" med en gang. Ikke akkurat det jeg kom dit for, men... 😏 Det hadde nok uansett ikke blitt cert, selv om alle forberedelsene hadde gått som planlagt, for det var en veldig fin hund med en proff handler som stakk av med det. Men hadde gjort seg med CK i hvert fall da... 😉

Uansett er jeg fornøyd med Excellent - og har selvfølgelig uansett verdens fineste hund 💓 I tillegg ble det en hyggelig dag og en utrolig fin miljøtrening. Masse hunder tett på, men Bella taklet det strålende og la seg ned i buret og slappet av.

Kritikken ble bra, men det ble påpekt at hun hadde litt lite krøller. Så neste gang får jeg prøve å ikke klippe de av rett før utstilling... 😜
"trivelig helhet velformet hode bra bitt bra utrykk bra hals litt lang i kroppen tilstrekkelig vinkler burde ha mere markerte krøller rører seg bra"

Det blir nok en god stund til vi prøver oss på utstilling igjen. Alt pelsarbeid tatt i betraktning har jeg ikke tid til å prioritere det. Nå skal vi fokusere på andre morsomme aktiviteter, og snart er freestyle-sesongen i gang for fullt 😊

Takk til min snille mann som tilbød seg å være med, slik at jeg skulle orke å stille selv om formen ikke var på topp! 💓





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar