Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

torsdag 19. april 2018

Mary Poppins i Drammen Hundepark

Det har tatt litt tid å samle seg etter årets første norske stevne... Det foregikk i Drammen Hundepark lørdag 7. april, og ble en aldeles strålende dag 😊

Jeg stilte spent med nytt program, med melodien "A spoonful of sugar" fra Mary Poppins. Ideen til å bruke denne musikken fikk jeg for lenge siden, og jeg var så ivrig at kostyme ble kjøpt inn og stuet bort i påvente av et fremtidig program. Etter at jeg sa meg ferdig med juleprogrammet nå i våres, fant jeg ut at tiden var inne til å børste støv av Mary Poppins ideen.

Siden starten av februar har program blitt spikret, testet, revidert og trent. Treningsplaner er blitt laget, og delvis fulgt, og jeg har klart å trene målbevisst og strukturert. Det har blitt mange turer til Drammen Hundepark, samt noen økter i hallen til Kongsberg Hundeklubb. Det å ha muligheten til å trene innendørs har vært veldig avgjørende nå på vinteren. Så for en gangs skyld har jeg følt meg ganske klar til å starte konkurransesesongen, og jeg har faktisk gledet meg til å teste ut programmet i ringen.

Heldigvis hadde jeg også tenkt på hva som muligens kunne gå galt, og jeg hadde et par plan B ideer i bakhodet. Og de kom godt med, for det ble litt klabb og babb underveis. Men vi kom oss igjennom uten noen store stopp, og selv om det var noen øvelser jeg måtte utelate, da frøkna ikke var helt med, fikk vi vist ganske mye av programmet. Jeg fikk mange gode tilbakemeldinger fra publikum og konkurrenter, men tok de ikke helt til meg, da jeg syntes vi strevde litt vel mye underveis. Overraskelsen var derfor stor da den ene etter den andre ble ropt opp under premieutdelingen, og vi sto igjen til sist som vinnere av klassen 😲😅 Og ikke nok med det, vi fikk også førstepremie og vårt andre opprykksnapp til klasse 3. En helt utrolig morsom opplevelse 😊 Og den røde sløyfa smakte veldig godt. Det er et helt år siden vi fikk vårt første napp, så det er veldig moro å endelig klare opprykket. Nå skal vi bare fortsette å kose oss i klasse 2 og jobbe videre for å bli mer stabile.

Det er jo alltid spennende med nye program. Hvordan fungerer programmet til musikken når man er litt småstresset? Hva synes dommerne om den nye ideen? Passer øvelsene til musikken? Det å få så mange positive tilbakemeldinger på programmet, både fra dommere, konkurrenter og publikum, er veldig morsomt og tyder på at jeg traff "noe" med denne ideen.



Dommerpoeng:
7,7 - 7,9 - 8,4
7,6 - 7,8 - 8,0
7,9 - 7,9 - 8,8
Sluttpoeng: 24,00

Her er noen bilder fra Mary Poppins programmet:
Foto: Merete Greaker

Foto: Merete Greaker

Foto: Merete Greaker

Foto: Merete Greaker

Vi startet også i HTM klasse 1, men Bella synes ikke det er spesielt kult å gå posisjoner... Vi har riktignok ikke trent så mye HTM da vi har prioritert freestyletreningen i det siste, så det er kanskje ikke så rart at vi ikke fikk det helt til. Men vi kom oss igjennom, og resultatet ble en andrepremie med poengsummen 22,13. Ettersom det bare var tre startende i klassen, ble det også pallplass 😁

For å få belønnet posisjonene og gjøre det litt mer positivt for Bella slang vi oss med i åpen klasse også. Da fikk vi i hvert fall en god gjennomkjøring av HTM programmet - med mye belønning underveis.

Noen bilder fra HTM programmet, hvor vi bruker musikk fra Sound of Music:
Foto: Merete Greaker

Foto: Merete Greaker

Foto: Merete Greaker

Denne dagen var også en "historisk dag", da Norges aller første trikseprøve ble avholdt. Og ettersom vi ikke ligger på latsiden for tiden, var vi selvfølgelig påmeldt også her... 😜 Og det gikk jammen mye bedre enn forventet. Vi fikk et gjennomsnitt på 4,6 av 5 oppnåelige poeng. Men jeg kan jo ikke annet enn å le, da øvelsene vi fikk dårligst skår på var de som i utgangspunktet er enklest, og som de fleste hunder lærer. Snurre rundt to ganger, samt gi labb... Jeg har faktisk aldri lært Bella å gi labb... 😁

Om du lurer på hva trikseprøven er, kan du lese mer på Norsk Freestyleforenings hjemmeside. Her ligger det også filmer som viser hvordan øvelsene skal gjøres.

Bilder fra premiepallen:
Freestyle klasse 2, nummer 1 av 5
Foto: Merete Greaker

HTM klasse 1, nummer 3 av 3
Foto: Merete Greaker

En meget innbringende dag :)

Nå er jeg topp motivert og gleder meg til å jobbe videre med å finpusse på programmet, slik at det kan bli en ennå bedre flyt og gjennomføring. Og snart er det ny konkurranse... 😉😀


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar