Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

mandag 23. april 2018

Opprykk i Heelwork to Music

Det er ikke alltid ting blir slik man har tenkt... og særlig ikke når det kommer til det å konkurrere med hund 😅

I forrige konkurranse vant vi klassen i Freestyle, samt sikret vi oss opprykket til klasse 3. Og det er klart man får en boost av slikt... plutselig står mange nye dører på gløtt og man begynner å drømme... Men så må man ikke glemme at det er dyr man jobber med...

I går var det ny konkurranse og nye muligheter, og første gren var Heelwork to Music. Etter tre konkurranser hvor det har virket som hun aldri har hørt om posisjoner før, hadde jeg ikke store troen. Men ettersom vi var påmeldt,  tenkte jeg at vi får bare kjøre på en gang til - og så sier vi oss ferdig med HTM for en stund. Jeg gjorde en liten endring på tampen og byttet ut "fot" posisjonen med "mellom". Dette viste seg å være et lurt trekk, og vi danset oss jammen til en førstepremie og fikk dermed opprykket til HTM klasse 2 på plass 😊 Og som eneste deltager i klassen ble det også topplassering på pallen 😁

Her er film fra vår HTM start. Litt smårusk her og der, men jeg har i hvert fall en glad hund 😍



Men så var det Freestyle og Mary Poppins da... Det ble mye venting og mange inntrykk før det ble vår tur igjen. Ivrig etter å komme igang, gikk jeg alt for tidlig inn i oppvarmingsringen. Jeg ble klar over det da jeg sto der inne og ikke helt visste hvor mye jeg skulle varme opp. Man kan jo ikke bare stå der og falle helt sammen, så jeg prøvde å holde henne forsiktig i gang. Men det ble nok litt for mye hopp og lek. Da jeg kommer inn i ringen ser jeg at tunga hennes henger som et slips, og at hun har et blikk og en holdning som sier "tror ikke jeg orker å jobbe noe nå jeg"... Det var ingen vits i å mase, så jeg kjørte programmet så godt det lot seg gjøre og ga de kommandoer jeg skulle underveis - og hun gjorde de hun fant ut at hun orket... Så det ble jo så der... Poengene for utførelsen ble dårlig da det var mye stopp og tull og lite flyt, og vi fikk jo heller ikke vist nok triks til å få gode karakterer i kategorien for innhold. Men i "Musikk og fortolkning" skåret vi bra 😊

Mens vi venter... :)
I tillegg til ventetid og mye oppvarming var det også veldig varmt i hallen i går - og varme er vi jo ikke akkurat "bortskjemt" med nå... Stakkars lille venn, ikke så rart at du var sliten 💓

I freestylen ble det altså fra toppen av pallen forrige gang, til den sure fjerde og sisteplassen i dag. Men det er helt forståelig med en sånn dum førerfeil. Og så noterer man seg dette og husker det til neste konkurranse. We'll be back!

Gratulerer til mine medkonkurrenter med fine resultater! 😊
Premiepallen FS2

Vår egen premiepall i HTM klasse 1 :) 

Som alltid var det en veldig trivelig dag med supre mennesker 😊 Tusen takk for en flott dag til dere alle, og en spesiell takk til fersk stevneleder Lisbet som dro dette i havn på en utmerket måte!

Etter den litt overraskende vendingen må jeg nå en tur i tenkeboksen - hva gjør jeg i forhold til neste konkurranse? Planen var å kutte ut HTM ettersom det har gått så dårlig - og så var håpet at vi skulle gjøre det like bra i FS som sist, og dermed kunne tenke på utvidelse av program... Men så ble det jo omvendte resultater... Skal jeg nå fortsette litt til med HTM og gå for mellomtittelen? Eller skal jeg gjøre som planlagt, legge HTM på hylla og konsentrere meg fullt og helt om FS programmet vårt?

Jeg har visst fått et luksusproblem... 😉

Resultater:
HTM klasse 1:
7,5 - 8,0 - 8,5
7,6 - 7,8 - 7,9
7,5 - 8,0 - 8,5
Sluttpoengsum: 23,77
1. premie og nr 1 av 1

FS klasse 2:
7,0 - 7,0 - 8,0
7,25 - 7,5 - 7,9
7,3 - 7,3 - 8,4
Sluttpoengsum: 22,55
2. premie og nr 4 av 4

Vi sees i Fredrikstad! Gleder meg allerede! 😊



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar