Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

torsdag 7. juni 2018

Super helg i Fredrikstad

FOR en sommer vi plutselig fikk! Og så utrolig brått den kom – jeg hadde jo ikke rukket å pakke vekk stillongsen engang! Men det gjelder å følge med i svingene og nyte de herlige sommerdagene, så da er det bare å prioritere arbeidsoppgaver. Ganske så typisk at denne sommeruka var kalenderen mer enn full, vårens travleste uke faktisk. Heldigvis var det bare trivelige oppgaver, som oppstart av nye kurs og avslutning av andre. Pluss at man selv var på kurs i hele helgen J

Men altså, prioritering… Dessverre har blogginga blitt en nedprioritert sak, selv om jeg har veldig hyggelige ting å skrive om J


Helgen 19.-20. mai var en strålende helg i freestylens tegn, med dobbeltstevne i Fredrikstad. Oppkjøringen til dette stevnet ble jo ikke det aller beste, med en trist tid og avskjed med Buster. Men jeg tenkte det var godt å komme seg litt vekk, og få tankene over på andre ting. Vi hadde ikke fått trent noe særlig den siste tiden, og skulle bare kose oss så godt vi kunne i ringen. Resultater forventet jeg ikke i det hele tatt. Men jeg hadde et lite håp om at vi i løpet av de fire konkurransene skulle klare i hvert fall ei rød sløyfe, og dermed en ny mellomtittel. Vi hadde allerede opprykket til klasse 3 i freestyle og klasse 2 i heelwork, men manglet en førstepremie på hver av de for å få mellomtitlene FS2 og HTM1.

Som alltid var det veldig koselig å møte hele freestylegjengen igjen, og Fredrikstad-folket kan virkelig det med å stelle i stand til stevne, og også denne gangen hadde de sørget for strålende vær J

Lørdagen startet med Heelwork to Music, og som deltagere i klasse 1 var vi en av de første til å entre ringen. Det er alltid spennende om Bella har hørt om HTM før, men denne dagen var hun med, og jeg hadde en god følelse etterpå. Etter belønning og kos var det bare å lande, skifte antrekk, slappe av litt, lufte hund og gjøre seg klar for å entre ringen i freestyle. Jeg følte ikke at vi fikk kjørt programmet helt som tenkt, men vi hadde ganske god flyt og kom oss vel igjennom, selv om vi ikke fikk vist alle øvelsene som var planlagt. Til tross for mange gode tilbakemeldinger, trodde jeg allikevel ikke at det skulle holde til en førstepremie.

Det er alltid utrolig spennende med premieutdeling, da ingen resultater er opplyst på forhånd. I HTM ble det denne dagen sølvplass (av fire startende), og den etterlengtede førstepremien! Jippi! Årets mål om mellomtittelen HTM1 var nådd!

Pallen HTM1 lørdag
Dommernes poeng i HTM1 lørdag:
7,6   - 7,5  - 8,4
7,95 - 7,6  - 7,8
8,0   - 7,8  - 8,1

Kjempehappy for resultatet i HTM var det bare å vente på dommen i FS2. Med bare tre startende, var vi garantert pallplass, og jammen fikk vi også stå øverst på den pallen 😊 Stor stas! 😊 Og mest stas var det at fargen på sløyfa også her var rød! Dermed gjorde frøkna seg fortjent til to nye mellomtitler samme dag!

Jeg er utrolig fornøyd med dette resultatet og at vi fikk så gode tilbakemeldinger på Mary Poppins programmet vårt. Jeg har tydelig truffet "noe" med dette programmet. Det er jo veldig moro at noe som er så helt ditt eget blir så godt mottatt. Det å utvikle det fra en sped ide, til å jobbe fram øvelser og koreografi, og få det til å passe musikken. Det er jo dette som er så spesielt med denne sporten, at du står helt fritt til å lage ditt eget program, og jeg synes programutvikling er en spennende og morsom del av hele pakka.

Pallen FS2 lørdag
Dommernes poeng i FS2 lørdag:
8,2 - 8,1 - 9,0 (Hurra!!! Vår første 9'er!)
8,5 - 7,6 - 8,0
8,0 - 7,7 - 8,5

Disse poengene viser forøvrig at jeg hadde rett angående min følelse av gjennomføringen. Første kolonne er blant annet samarbeid og flyt, og det følte jeg at vi hadde. Kolonne to er vanskelighetsgrad, og all den tid vi ikke fikk vist alle øvelsene ble denne karakteren naturlig nok litt lavere. Siste kolonne er musikk og fortolkning - og jeg glir visst rett inn i rollen som Mary Poppins 😁 
Happy :)
Lørdagens premier :)
Det var en glad og lykkelig ekvipasje som kunne samle sine premier og rosetter, og sette nesa mot Svinesund sammen med Nina og Müsli. Jentene koste seg på tur, og etter en stopp og hyggelig middag sammen med Silje i Fredrikstad, ble det ble også en liten feiring i kveldssolen på terrassen.


Sliten ja - men straks klar for ny dag :)

Søndag var det ny strålende dag med nye muligheter, og denne dagen ble freestyle startet først. Jeg brukte samme strategi på oppvarming som dagen før. Varmet opp med noen enkle øvelser, gikk tur i skyggen, slappet av i skyggen og la henne så i bilen inntil rett før det var vår tur. Ventet med å ta henne ut til ekvipasjen før oss var nesten ferdig, og så var det rett bort til oppvarmingsområdet hvor vi bare kjørte noen forsiktige øvelser. Hadde siste konkurransen i Drammen, der jeg varmet henne alt for mye opp og hun orket ikke å gjennomføre programmet, friskt i minnet... 

Programmet fløt ganske bra denne dagen også, og jeg tror vi fikk vist de fleste øvelsene denne gangen. Litt trøblete en liten stund, men jeg klarte å slappe av og få henne med meg. Og på slutten av programmet koste jeg meg skikkelig, og avslutningen (hvor hun skal løpe i stor sirkel rundt meg) føltes veldig bra. Det er jo alltid litt vanskelig å huske hva man har gjort inne i ringen når man er ferdig, men følelsen var ganske god. Inntil jeg så neste ekvipasje, Eirin og Tardis, og jeg syntes de hadde et veldig avansert program. Så jeg var ganske sikker på at de ville havne høyere opp enn oss denne gangen.

Men jammenmei ble det gull og rød sløyfe denne dagen også! Jeg var jo nærmest sjokkskadet! Men så utrolig gøy!
Pallen FS2 søndag
Dommernes poeng i FS2 søndag:
7,9 - 8,5 - 9,0
7,6 - 7,8 - 8,9
9,0 - 9,0 - 9,0

Jeg må jo si at det er ekstra moro å stå øverst på pallen når man har fått så gode poeng. Og jeg er superhappy over at vi fikk våre første niere denne helgen 😊

Heelworken denne dagen behøver vi ikke å snakke så mye om... 😉 Jeg tror jeg allerede var mentalt ferdig med denne grenen, og det tror jeg Bella var også. Og så var det tross alt fjerde konkurransen på to dager, så da er det lov å være litt sliten. Resultatet ble blått (en andrepremie) og tredjeplass av fire startende. Og det sier vi oss veldig fornøyd med.
Pallen HTM1 søndag
Dommernes poeng i HTM1 søndag:
7,5 - 7,8 - 8,0
7,4 - 7,9 - 7,8
7,4 - 7,5 -7,8

Målet var å klare mellomtittelen, for så å legge HTM'en på hylla en periode. Det har vært kjempemoro å prøve seg, og ha gjennomført så langt, men nå satser vi skikkelig på freestyle en periode. Men vi kommer nok tilbake i HTM igjen en eller annen gang.
Søndagens premier :)

Jeg hadde også en liten dommerdebut denne helgen, da jeg var med på å dømme trikseprøven begge dager.  Veldig gøy, og veldig flinke ekvipasjer. Og så supre gaver til trikseprøvedommeren! Tusen takk! 😊
Konsentrerte dommere og flink ekvipasje :)

Gratulerer til alle som deltok og pushet grenser, og oppnådde resultater på en eller annen måte! De som startet for første gang, de som nådde et mål, de som fikk cert, de som opplevde problemer men kastet seg inn i ringen igjen for å trene på situasjonen, de som tok trikseprøven, og alle oss andre som nok en gang hoppet i det og entret ringen med sommerfugler i magen. Hurra for oss alle! 💓

Fantastisk bra arrangert stevne, strålende sol og hyggelig reisefølge. Verdens beste hundemiljø, kort og godt. Kjempegøy med flere nye som kommer stormende fram og opp. Gleder meg til fortsettelsen 😊

Tusen takk til Anniken Jensen for mange fine bilder!






Tusen takk for en strålende helg! 💗


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar