Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

søndag 21. oktober 2018

Tiden flyr - og det må trenes

Tiden flyr, og det har vært veldig mange baller i lufta i det siste. Det har vært bursdagsfeiringer med tilhørende huslige sysler, og det har vært mye å gjøre på jobbfronten. Jeg har kjørt tre kurs parallelt nå i høst, to valpekurs og et nybegynnerkurs i rallylydighet. I tillegg har det vært noen privattimer. Det er kjempegøy å ha mye å gjøre, men jeg kjenner nå at det er godt med litt roligere tider fremover.

Og akkurat nå trenger jeg virkelig den tiden. I år har det dessverre ikke blitt så mange konkurranser på oss som jeg hadde håpet, og neste konkurranse her hjemme er NM i november. Håpet er å kunne stille der, men det er litt ekstra skummelt når man ikke har konkurrert på en stund. Jeg tar derfor med meg Mary Poppins til Sverige, og tester ut det nye programmet i klasse 2. Så får vi se om vi er klare for å ta steget opp i klasse 3. Men så var det det med trening da - vi hadde jo så god tid.... -  men nå nærmer konkurransen seg imidlertid med stormskritt, og det er kun to snaue uker til vi setter nesa mot Ulrichehamn og "Halloweendiscot"! Det er jammen godt at kalenderen er fylt opp med mange planlagte treninger framover.

Vi har heldigvis hatt tid til noen økter de siste ukene, og i går var det treningssamling i Drammen Hundepark i regi av Norsk Freestyleforening. Det ble en veldig nyttig dag, med egentrening og konkurransetrening. Vi har jobbet mye med nye øvelser, samt forbedring av gamle øvelser i det siste, så det var litt spennende å teste ut programmet til musikk. Det gikk "så der" - og jeg fikk bekreftet at vi fremdeles har en del å jobbe med... Det er mange ting som skal på plass for at det skal heve seg et par hakk.

En ting er å trene enkle øvelser og kjeder, men mye forandres når man skal passe det til musikken. Så framover er det fokus på å trene til musikk. Og så er det mange småting som dukker opp underveis, som hvordan jeg skal bære paraplyen i starten av programmet for eksempel. Tror jeg fant løsningen på det i går 😊

Her er det bare å kjøre på - og planene og måla framover er i hvert fall klare på papiret 😊

Foto: Ingebjørg Sigurdsdotter Helle

Takk til denne flotte gjengen for en super dag :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar