Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

søndag 7. juli 2019

Tilbake på track, men nok å jobbe med

Det er ikke feriestart uten at man har vært en tur i Telemark med Norsk Freestyleforening 😁 Men nå kjenner jeg at feriefølelsen kommer sigende, etter en meget vellykket helg i Lunde 😍😎

Vi danser oss inn i feriemodus :)
Årets sommercamp startet med konkurranse på fredag formiddag, og jeg var så heldig å tilbringe den i dommerteltet. Det var masse fine prestasjoner, til tross for at det var litt vel varmt for både hunder og førere. Etter avsluttet konkurranse var det en liten pause før det var kursstart med teori. Kvelden ble avsluttet med koselig skravling på terrassen på Vandrerhjemmet - måtte jo nyte den plutselige sommeren 😎
Dommere og stevneleder
Flott dommergave :)

Hele lørdag var det kurs, og årets instruktører var to veldig flinke svenske jenter, Märtha Andersson og Moa Warn, og hovedtema var koreografi. Alle fikk egen tid med instruktørene og vi fikk hjelp til å utvikle egne program. Jeg fikk masse gode tips til hvordan jeg kan steppe opp programmet med mine egne bevegelser for å lage en tydeligere story. Så nå blir det å øve foran speilen fremover 😅

Lørdagen ble avsluttet med felles koldtbord, hvor alle hadde tatt med seg litt hver. Masse god mat, masse prat og latter og en morsom auksjon. En super kveld! 😁
Instruktørene: Moa til venstre og Märtha til høyre
Søndag var det igjen duket for konkurranse og denne gangen skulle jeg være på innsiden av ringbåndet. Jeg var veldig spent på hvordan det skulle gå etter problemene vi fikk i Fredrikstad. Hovedfokuset siden den gang har vært å trene den nye starten sammen med starten på det opprinnelige programmet, samt å trene kjeder med fjernbelønning. Altså få henne til å forstå at det er slik programmet skal være nå - og det kommer heller ikke belønning hele tiden underveis. Og heldigvis var det ikke så mye frustrasjon i ringen denne gangen. Vi "humpet" oss igjennom med litt improvisasjon, men det var langt fra det beste vi har prestert. Uansett er jeg veldig fornøyd med den lille forbedringen siden sist, og jeg tror og håper at vi har kommet oss over kneika og er tilbake på track igjen. Vi ble nummer fire av fem startende, og overraskende nok ble vi faktisk belønnet med en rød sløyfe/cert.

Nå skal jeg ta med meg denne godfølelsen på at vi er på rett vei igjen, gjøre noen småendringer, finpusse øvelser - samt få inn litt mer skuespill... Jeg gleder meg til å jobbe videre med å steppe opp programmet ett hakk eller to 😁

Til slutt: En STOR takk til gjengen som gjør det mulig for oss i kreativ lydighets familien å ha en så fantastisk helg med verdens beste gjeng! 💓

Nå kan sommer og ferie bare komme 😊😎
Instruktørene fikk fine t-skjorter :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar