Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

tirsdag 1. oktober 2019

NM om noen få dager.... hjelpes...

En kvikk oppdatering 😊

Før helgen kom endelig beskjeden om at den fryktede hundesykdommen ikke ser ut til å være smittsom, og man fikk klarsignal for å la hundene få hilse og møte andre hunder igjen. Veldig godt, selv om jeg synes det er skremmende at de ikke har funnet noe fasit-svar. Jeg er fremdeles redd for å slippe Bella i skogen, da hun spiser alt hun kommer over. Men - vi kan i hvert fall komme igang med ordentlig trening igjen! Og det er på høy tid, for til lørdag er det NM i Kreativ Lydighet.

Vi har hatt et par treningsøkter innendørs de siste dagene, og det er litt av hvert å ta tak i. Det har blitt mye trening på stuegulvet de siste ukene, og alt for mye belønning for småting. Jeg hadde jo store planer for treningen denne høsten, og ligger nå langt etter skjema 😕 I går hadde jeg en understimulert, overivrig hund og det var mye frustrasjon og bjeffing. Jeg håper hovedgrunnen var at jeg hadde vært borte i helgen, og hun derfor ikke hadde fått trent på noen dager...

I dag blir hovedfokus på treningen å få henne i rett stemning - "følelse før øvelse". Vi må jobbe med ro, og jeg må ha ekstremt fokus på når og hvordan jeg belønner henne. Phuuu - er det ikke det ene så er det i hvert fall det andr. Alltid nye utfordringer, men det er jo også det som gjør hundetrening så morsomt 😄

Heia oss!!!😅😂😍


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar