Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

lørdag 23. mai 2020

Svansen i corona-tiden

Det er deilig at det nå nærmer seg litt mer normale tilstander på alle fronter, etter en tøff tid for mange. Jeg håper at vi nå er over den største kneiken.

Når det gjelder Svansen og egen arbeidssituasjon har det gått ganske greit. Jeg hadde ikke satt opp så mange kurs denne våren, så jeg slapp heldigvis å avlyse noe. Miljøkurset måtte utsettes, og starter først til uka. Her skal vi ut og rundt i forskjellige miljø med forskjellige typer forstyrrelser, og det har jo vært dårlig med miljø den siste tiden 😉 For å følge de første anbefalingene ble kurset først planlagt med fire deltagere - men så kom det heldigvis åpning for å samle flere mennesker på et sted. Så nå er kurset fyllt opp med seks deltagere.

Triksekurset hadde kun tre deltagere, og kunne kjøres som planlagt. Men deltagerne måtte selv ta med alt av rekvisitter og utstyr. Jeg har vanligvis med meg noe til utlån, men måtte droppe det nå av smittevernshensyn. Bella var med som demohund, da jeg hverken hilser på eller låner andres hunder for tiden. Ikke lett å holde seg unna de firbente, men sånn må det være. Jeg ønsker ikke å spre eventuell smitte på mine kurs.

Spesielt vanskelig er jo det når det gjelder valpekurset. Syv nydelige valper på kurs, og så får jeg ikke hilse på de 😳😄 Teorikvelden ble holdt online via Zoom, og dette var en ny opplevelse og erfaring. Veldig rart å sitte og snakke til PC skjermen, uten noe feedback fra deltagerne. Jeg valgte å kjøre presentasjonen enveis, og så åpne for spørsmål til slutt. Som sagt rart, men fungerte greit. I tillegg til denne online teorien, som ble forkortet noe i forhold til vanlig teorikveld, har jeg opprettet en egen gruppe på FB hvor ekstra informasjon legges ut. Første praksiskveld ble delt i to, så vi holdt oss innenfor anbefalt antall. Mens resten av kveldene har vi kunnet være samlet. Fremdeles holder jeg avstand og låner ikke ut utstyr. De fleste har med langliner selv til innkallingstreningen, og for de som ikke har hatt har jeg vasket egne liner. Forrige gang hadde vi hilsetrening og da vasket jeg hendene med antibac mellom hver hund jeg hilste på.

Sånn går no dagan... 😅

Foto: Gunnar Brekke

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar