Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

tirsdag 29. september 2020

Dommeroppdrag Jr. NM

På lørdag hadde jeg sagt ja til å dømme Heelwork to Music i NM for juniorer. Jeg synes det er supert at ungdommen i Norsk Kennel Klub står på og tar ansvar for slike arrangementer. NM for juniorer holdes i flere hundesporter og er uoffisielt, og i år var det første gangen det også ble arrangert NM i Kreativ Lydighet (Freestyle og Heelwork to Music). Selve konkurransen var åpen for alle, men det var bare de unge som var med i kampen om NM tittelen.

Så, selv om jeg ikke går under junior lenger... 😉 hadde jeg meldt oss på i Freestyle. Jeg tenkte at dette kunne bli en positiv og fin opplevelse, og en god oppkjøring mot vårt eget NM som nærmer seg med stormskritt...

Arrangementet ble holdt utendørs i Maridalen, og jeg må si jeg ikke var særlig høy i hatten på lørdag morgen da hovedoppslaget i VG var været på østlandet. Masse vann og fare for vannplaning, Ring 3 (som jeg skulle kjøre) stengt på grunn av veltet tre i veibanen, og gult farevarsel. Heldigvis gikk det helt greit å kjøre innover, og ingen trær var å se i veibanen lenger. 

Da jeg kom frem til arrangementet hadde arrangørene gitt opp å sette opp dommertelt, grunnet for mye vind. Det ble derfor bestemt at vi dommerne kunne sitte i hver vår bil og dømme. Jeg må si jeg satte veldig pris på den avgjørelsen, for det var utrolig vått og kaldt denne dagen. Også ringbånd måtte droppes grunnet vinden, og ringen ble markert med spray på bakken.

Ettersom sporten er ganske ny blant de unge utøverne, var det ikke så mange som startet i år. Men de som startet var veldig flinke, og jeg håper vi ser de videre også på de offisielle stevnene fremover. Jeg håper også at de klarer å få med seg flere inn i denne spennende verdenen av musikk og triks 😊

Gratulerer så masse med flotte gjennomføringer i en veldig vanskelig setting! Og en ekstra gratulasjon til Stine og Iverig som tok NM tittelen i både Freestyle og Heelwork to Music! Gleder meg masse til å følge dere videre! 

Ettersom jeg hater vind og regn, fant jeg det best å trekke meg fra egen deltagelse - da det absolutt ikke ville blitt den positive opplevelsen jeg så for meg... Så for Bella's del ble det litt triksing på sidelinjen etter konkurransen, og en liten rusletur på området. Deretter bar det hjemover til en varm, tørr kveld i egen stue. Det eneste fuktige var litt rødt i glasset - fordi jeg uansett syntes jeg hadde fortjent det... 😁

Til slutt en stor klapp på skulderen og all ære til ungdommen som sto for et supert arrangement, og taklet alle utfordringene på strak arm! Heia dere! Og tusen takk for den fine dommergaven, og for at jeg fikk lov til å være med dere på denne dagen 😘



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar