Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

fredag 26. februar 2021

Første trening i hallen 1. februar

Kjære vene, det er jammen godt man glemmer hvordan det er å ha valp.... 😂 Det har vært noen rimelig heftige uker, med masse jobb, og dagene har gått litt i ett. Vi skriver nå 26. februar, og dette innlegget ble startet på 3. februar 😅😂 

Hverdagene begynner nå endelig å bli litt mer forutsigbare. Vi koser oss masse, og ting blir stadig enklere og ikke minst er dagene lysere og mildere. Etter flere uker med rundt 15 minusgrader, er nå våren i anmarsj og jeg gleder meg masse til å kunne være mer ute 😊

Men, tilbake til tema for dette innlegget - mandagstrening i Drammen Hundepark 😊

Vi er en liten gjeng som har leid en del av hallen sammen hver mandag formiddag. Gull verdt - og veldig verdt den halvtimens kjøring hver vei, spesielt i vinterhalvåret. Og veldig koselig og sosialt 😍

Jeg var veldig spent på hvordan det skulle gå denne første gangen som Lissie skulle være med, og hvordan jeg skulle legge opp alt sammen for at det skulle bli en fin dag. Det var mye utstyr som skulle med, så godt jeg har en romslig bil. Dobbeltburet står fast i bilen, og den delen som har vært ledig i noen år har blitt brukt til oppbevaring. Dette måtte nå flyttes til bagasjedelen, sammen med to løse bur og diverse ting og tang... 😅 Bella bruker et stoffbur som slås sammen, så det tar ikke så stor plass, men til Lissie ville jeg ha med buret hun sover i inne, som er blitt en trygg, god plass. 

Vi hadde heldigvis vært på en liten kjøretur på søndag, hvor hun ble introdusert for sin del av dobbeltburet bak, så det var ikke helt nytt. Jeg satte henteburet hennes inn i bilburet, så hun hadde en lun, god hule å krype inn i. Det var litt lyd de første par minuttene, men hun roet seg veldig fint. Så da er bilkjøring testet og godtatt - sjekk ✅

Heldigvis kom vi oss av gårde i grei tid, så vi fikk tid til litt lufting og komme på plass i hallen før de andre kom. Så da fikk de løpe litt løse der inne sammen, og Lissie fikk gjøre seg litt kjent. Masse spennende lukter å undersøke. Da de andre kom, fikk hun hilse på de tobeinte, men de firbente ble observert på avstand. Hun fikk en god økt før de andre var klare til å trene, så da var det greit å slappe av i buret etterpå. Det var veldig mye spennende å se på. Masse rare ting (rekvisitter) og mange rare bevegelser, samt litt musikk - vi trener tross alt Freestyle... 😉

På en av lufteturene ut fikk hun hilse på en stor hund... Eieren lurte på om det var en jente, og om det var en valp - og så slapp han hunden bort... 😮 Jeg rakk å spørre "ja den er vel snill" akkurat i det den kom bort. Og ja det var den.... Det gikk kjempebra, og den var snill, men sånt liker jeg ikke 😖 Jeg vil selv avgjøre om min hund får hilse! Og jeg er spesielt kritisk når det gjelder hvem mine valper får hilse på. Jeg får være glad for at det gikk bra denne gangen, og så må jeg være ennå mer føre var en annen gang.

Uansett, det ble en veldig fin sosialisering og miljøtrening for den lille snuppa. Og fint at Drammen Hundepark ble en positiv opplevelse, for der kommer hun nok til å tilbringe litt tid fremover 😉😁

Søt, eller... 😍

Mye spennende å følge med på 😊

Flink storesøster 😍


Fortjent trening for en tålmodig storesøster 💖





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar