Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

tirsdag 1. november 2022

Forberedelser til nye eventyr

Den travle høsten jeg skrev om i forrige innlegg fortsetter, og nå med forberedelser mot nye eventyr. Om en uke starter en to ukers reise til Danmark og Tyskland, for å delta på to store mesterskap. Først skal vi delta på Nordisk Mesterskap i Herning i Danmark, og helgen etter skal vi delta på Europamesterskapet (EOC) i Stuttgart i Tyskland.

Det er mye planlegging i forkant, både når det gjelder reise, hotell, sette seg inn i hvor vi skal være, hva som skal skje etc. Det er vaksiner og pakkelister, og selvfølgelig planlegging og gjennomføringer av treninger. Etter NM hadde vi en litt rolig periode i forhold til trening, noe selvvalgt og noe grunnet sykdom og andre ting. Men de siste ukene har treningsplaner vært på plass, og blitt gjennomført, og jeg føler at vi nå ligger greit an.

Denne uken skal vi på landslagssamling, og det gleder jeg meg veldig til. Det er kjempemoro at vi nå reiser en liten gjeng til Nordisk, og at vi faktisk kan stille med lag i begge grener. 

Reisen starter onsdag 9. november, med hurtigbåten fra Larvik til Hirtshals, og jeg krysser alt jeg har for at det blir rolig sjø, og at jeg kan nyte en god frokost om bord. Så blir det et par tre timers kjøring før vi er framme i Herning. Vi får en ekstra dag til å komme oss på plass før resten av laget kommer, og på fredag er det trening og åpningsseremoni. Lørdag er det lagkonkurranse og kvalifiseringsrunder både for Freestyle og Heelwork to Music, og Bella og jeg starter som nummer 14, ca kl 14.20.

En liten ekstra utfordring på turen er at Lissie blir nødt til å være med, men det skal nok gå bra. Hun er heldigvis vant til, og fortrolig med, å ligge i bilen. Så på de mest hektiske dagene, hvor Bella og jeg skal konkurrere, blir det avslapning i bilen for hennes del. Men jeg tenker at det blir nok opplevelser underveis til at hun bare har godt av litt hviletid for seg selv. 

Vi er bare to stykker som setter nesa sydover mot Tyskland etter Nordisk, men det blir også veldig koselig. Og det blir gøy å heie på regjerende verdensmestere, Jessica og Storm, i Europamesterskapet! Heia Norge!

Jeg skal prøve å oppdatere litt underveis for de som har lyst til å følge oss på denne reisen. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar